۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۵۵۳۸۳
خطیب جمعه اردبیل:

قوای سه‌گانه برنامه های خود را برای مبارزه با فساد و تبعیض اعلام کنند

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص شکایت مردم از فساد و تبعیض، گفت: قوای سه‌گانه باید برنامه‌های جدید خود را در این زمینه اعلام کنند.
آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن حجت را به مسئولان تمام کرد و آنها باید عملا از ملت تشکر کنند، اضافه کرد: با این دستور رهبری تکلیف سنگینی به عهده هر سه قوه گذاشته شد.

وی با تاکید بر اینکه ما دستور رهبری را پیگیری خواهیم کرد و هر سه قوه باید برنامه های جدید خود را در خصوص مبارزه با فساد و تبعیض اعلام کنند، متذکر شد: بی‌اعتنایی به فرمایش رهبری، بی‌اعتنایی به حقوق مردم و به معنی مشارکت در جرم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور حماسی و تماشایی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن خطاب به دشمنان ملت بیان داشت: این راهپیمائی تکلیف شما را مشخص کرد. یعنی هرچه پول خرج کنید، برنامه ریزی نمایید و تلاش بکنید به جایی نخواهد رسید.

استقامت و وحدت پیام مهم حماسه ۲۲ بهمن بود

وی استقامت و وحدت را پیام های دیگر این حماسه تماشایی برشمرد و عنوان کرد: این حضور بدون تردید دشمن را مأیوس و بی انگیزه می کند. آمریکا تلاش می کند با طرح موضوع موشک، ما را خلع سلاح کند غافل از اینکه سلاح ما از موشک که سهل است از بمب اتمی هم برنده تر است و آن سلاح اراده و ایمان مردم و حضور و همراهی آنها با نظام اسلامی است.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه در این چهل سال انواع طرح ها، توطئه ها و برنامه های دشمن نتیجه عکس داده است، افزود: رئیس اسبق سیا، به درستی ملت ما را ملت پیش بینی نشده نام نهاده است.

وی با اشاره به توطئه‌های سنگین آمریکا علیه کشورمان تاکید کرد که هدف تمام این توطئه‌ها و تلاش‌ها به تصریح خودشان، بالکانیزه کردن ایران است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: هیلاری کلینتون در کتاب «انتخاب های سخت» نوشته «اوباما دهها میلیون دلار صرف آموزش پنج هزار نفر علیه ایران کرد. او با این کار سرمایه ارزشمندی برای اقدامات براندازانه علیه ایران برای دولت و دستگاه های امنیتی بعد از خودش به ارث گذاشت.»

تلاش آمریکا بالکانیزه کردن ایران است

وی ادامه داد: دولت ترامپ با استخدام همان پنج هزار نفر، طرح راهبردی مقابله با ایران را به نام «ایران زیر نظر» با هفت محور آماده کرده و در این راستا فردی بسیار کینه توز به ایران به نام مایک پامپئو را رئیس سیا کرد و او بلافاصله سازمان خارج از سیا علیه ایران راه انداخت به نام مرکز مأموریت ایران.

آیت الله عاملی با تاکید به اختیارات ویژه این مرکز تصریح کرد: رئیس آن یک شرور به تمام معنی و یک افسر اطلاعاتی و نظامی به نام مایکل دی آندریا است. او جنایات بزرگی در افغانستان انجام داده و مسئول پهپادهای آمریکایی در افغانستان بوده و در سازمان سیا به شاهزاده تاریکی و به آیت الله مایک شهرت دارد. علاوه بر این او بن لادن را به دام انداخته و ترور شهید مغنیه با هدایت وی انجام شده است.

«تجزیه ایران با هدف ایجاد اسرائیل بزرگتر»

وی با بیان اینکه هدف تمام این توطئه ها و جان کندن ها به تصریح خودشان بالکانیزه کردن ایران است، متذکر شد: عین عبارت جیمز پرلف نویسنده مشهور آمریکایی این است که «ایران باید به چند کشور کوچک تجزیه شود تا مسیر برای ایجاد اسرائیل بزرگتر هموار شود».

آیت الله عاملی یادآور شد: این راهپیمائی نسبت به سال‌های گذشته هم ویژه و هم بسیار معنی دار بود. پیام اول این حضور این است که ملت ما هر وقت احساس خطر کند، منافع ملی و مصالح کلان کشوری را در اولویت اول قرار می دهد.

وی همچنین در بحث لایحه منطقه آزاد اردبیل ادامه داد: در این چند ماه اخیر فعالیت خوب و قابل تحسین در خصوص تصویب لایحه منطقه آزاد اردبیل صورت گرفته اما فشار تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی زیاد است و تمام تلاش مخالفان این است که ذهن نمایندگان مجلس را تصرف کنند.

منطقه آزاد یا برای همه یا برای هیچکس

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر وضع به این منوال پیش برود ما از وزارت کشور خواهیم خواست اجازه دهد از هر استان مرزی که فاقد منطقه آزاد است، هزاران نفر در جلوی مجلس ازدحام کنند اما نه به عنوان تحصن بلکه برای مطالبه و روشنگری. در این اجتماع فقط یک نوشته در دست خواهیم داشت «منطقه آزاد یا برای همه یا برای هیچکس».

وی با اشاره به تمام ایرادهایی که از سوی مخالفان برای منطقه آزاد اردبیل و سایر مناطق می گیرند، عنوان کرد: این ایرادها یا به ضعف قانون  برمی گردد و یا ضعف اجرا و هر دو با همت دستگاه اجرایی و مجلس قابل رفع است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: مهر

ارسال نظرات