۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۵۴۲۰
حجت الاسلام صابري اراكي:

عدالت از ويژگي‌هاي حکومت جهاني امام زمان است

استاد حوزه علميه قم عدالت را يکي از ويژگي‌هاي حکومت جهاني دانست و گفت: آن چيزي که امام زمان(عج) در حکومت خود اجرا مي‌کنند مسأله عدالت است و عدالت به معني اين است كه هر چيزي سر جاي خودش قرار داشته باشد.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي جمعه شب در اولين شب عزاداري شهادت فاطمه زهرا(س) هيات شهداي درب يلان  كه در منزل حاج ناصر شماعي در خيابان بهشتي كاشان برگزار شد، با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم(ص) در ارتباط با آخر زمان، ظهور امام زمان(عج) و حكومت عدل و داد امام زمان(عج)، گفت: امروز دشمن با طراحي اتاق هاي فكر براي مقابله با حكومت عدل و داد امام زمان(عج) تلاش مي‌كند.

وي، عدالت را يکي از ويژگي‌هاي حکومت جهاني دانست و گفت: آن چيزي که امام زمان(عج) در حکومت خودش اجرا مي‌کند مسأله عدالت است و عدالت به معني اين است كه هر چيزي سر جاي خودش قرار داشته باشد.

حجت الاسلام صابري اراكي از قسط و همدلي و همزباني به عنوان نخستين مؤلفه اي حكومت مهدوي نام برد و با اشاره به اينكه پيش نياز عدل قسط است، بیان کرد: همدلي و همزباني در حكومت مهدوي با زبان و سخنراني نيست چرا كه  ايجاد همدلي و همزباني مردم در حكومت مهدوي سبب ايجاد قسط مي شود و عدالت تمام دنيا را فرا مي گيرد.

وي عنوان كرد: در حكومت مهدوديت هر كس در هر شغل و حرفه اي كه فعاليت دارد همه در يك سطح حقوقي قرار دارند و حقوق نجومي بگير وجود ندارد و اختلاف طبغاتي فاصله بين خانواده هاي فقرا و مرفهين به اين بي نهايتي نيست.

استاد حوزه علميه با اشاره به اينكه در آخر زمان فساد و بي بند و باري به اوج  خود مي رسد، عنوان كرد: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، ظلم و فساد، فسق و فجور، ديكتاتوري و استبداد، جنايت، ربا، نزول، اختلاس، رانت خواري، كلاهبرداري،بي حجابي،بد حجابي، بي بندو باري و تهمت به اوج مي رسد.

حجت الاسلام صابري اراكي با اشاره به زمان ظهور و دوره آخر الزمان، اظهار داشت: فساد و به يكباره و در يك جغرافياي كره زمين نخواهد بود، بلكه فساد فراگير و همه جهان را فراخواهد گرفت.

وي ادامه داد: رواج فساد تدريجي و فسق و فجور امروز به گونه اي است كه پارلمان انگليس همجنس بازي را به رسميت شناخته و به عنوان قانون مصوب كرده است و پارلمان فرانسه در پاريس نيز استخدام و ورود دختران و زنان محجبه به مراكز دولتي و حكومتي را ممنوع كرده است و چنانچه دانشجويي قصد ادامه تحصيل داشته باشد و يا در هر رشته اي بخواهد فعاليت كند، الزاما بايد كشف حجاب كند.

استاد حوزه علميه قم گفت: امروز در جامعه اسلامي ايران حجاب از سوي دشمنان اسلام به عنوان نقض حقوق بشر در ايران محسوب مي شود و اين در حالي است كه هيچكس اجازه ندارد در جامعه اسلامي حرام را حلال و حلال را حرام كند.

حجت الاسلام صابري اراكي با تأكيد بر اينكه قوانين در حكومت اسلامي ايران بايد اسلامي باشد، افزود: به دليل اينكه در ايران فراكسيوني تحت عنوان حمايت از هم جنس بازان وجود ندارد و حكم ازدواج پسر با پسر و دختر با دختر در حكومت اسلامي سنگسار است و شرع اسلام و قانون حكومت اسلامي چنين اجازه اي را نداده است، مدعيان دروغين حقوق بشر آن را نقض حقوق بشر در ايران اعلام مي كنند.   

وي بیان کرد: كارهاي خلاف شرع اسلام كه در كشورهاي ديگر رواج دارد و آن را به عنوان قانون پذيرفته اند و اجرا مي شود، اما در ايران اجرا نمي شود براي اين است كه در حكومت اسلامي ايران قانون اجازه كارهاي خلاف شرع اسلام را نداده است.

استاد حوزه علميه قم تأكيد كرد: در حكومت ديني و اسلامي ايران، جايي براي رشوه دادن و رشوه گرفتن، اخلاص، حقوق هاي نجومي، مرفهين بي درد و مسؤولين بي درد وجود ندارد اما امروز با تغيير واژگان، رشوه به عنوان شيريني و رانت را به عنوان حق الزحمه و پور سانت تغيير نام يافته است.

وي يادآور شد: امروز در برخي از كشورهاي اسلامي، اسلام سكولار و لائيك حاكم است و اميرعبد الله عربستاني شراب خور كه خود را خادم الحرمين مي داند با ترامپ ديوانه رقص شمشير مي‌كند و اين در حالي است كه در حكومت اسلامي شراب خواري، رشوه،رباخوري، زنا و فحشا و بي بند و باري حرام است.

حجت الاسلام صابري اراكي،با اشاره به اينكه قيام امام زمان(عج) و حكومت حضرت جهاني است و ايران جزئي از جهان است، گفت: حكومت امام زمان(عج) تنها در ايران و منطقه جغرافياي ايران و آسيا نخواهد بود بلكه جهاني است و پيروان ديگر اديان الهي نيز هنگام ظهور پيامبران خود را صدا خواهند زد.

وي با بيان اينکه در دوران امام زمان(عج) حکومت ديني به صورت جهاني محقق خواهد شد، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته از حکومت ديني مهدوي است بنابراين لازم است به ويژگي‌هاي حکومت جهاني امام زمان(عج) دقت شود تا مردم شاهد اين ويژگي‌ها در نظام جمهوري اسلامي ايران باشند.

استاد حوزه علميه رواج فساد را از جمله نشانه هاي ظهور خواند و به مقايسه پوشش و حجاب بانوان در ابتداي انقلاب و سالهاي بعد از آن تا به امروز پرداخت و  ابراز داشت: بايد ديد حجاب بانوان در ايران اسلامي امسال نسبت به اوايل انقلاب و سالهاي گذشته چه ميزان تغيير كرده است.

حجت الاسلام  صابر اراكي با بيان اينكه امروز وارد چهلمين سال پيروزي انقلاب شده ايم، يادآور شد: نسل چهارم انقلاب بايد از وقايع انقلاب و جانفشاني و مبارزات مردم خبر داشته باشند و هدف از انقلاب اسلامي ايران را بداند.

وي  ادامه داد: امروز بعد از گذشت 39 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، پديده شوم حقوق هاي نجومي كه بدنه نظام را لرزانيده اوج بي عدالتي است و اين در حالي است كه كارخانه پر رونق و صادراتي هپكو اراك در وضعيتي است كه 8 ماه حقوق كارگران آن پرداخت نشده است و اين همان خصوصي سازي بدون مديريت است.

استاد حوزه علميه قم بر خصوصي سازي در ايران تأكيد كرد و عنوان كرد: خصوصي سازي در ايران بايد در مسير صحيح و همراه با عدالت انجام شود نه اينكه با بي عدالتي همراه باشد./1307/پ204/ب1

ارسال نظرات