۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۵۵۴۳۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

دوران غیبت فرصتی برای تمرین ولایت مداری در برابر نائب امام زمان است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز ما نیز در زمان غیبت باید ولایت مداری را تمرین کنیم، گفت: باید ولایت مداری را از حضرت فاطمه(س) بیاموزیم و تمرین کنیم تا امام زمان(عج) آمدند به جای اینکه ایشان را نقد کنیم مطیع آن حضرت باشیم.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا،‌ حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در مدرسه علمیه مسجد جامع نکا برگزار شد در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد با بیان این که مرور زندگی حضرت زهرا(س) به منظور فهم بهتر از مقام، فضائل و سیره عملی آن حضرت ضروری است، افزود: باید هر چه می توانیم بیشتر آن بانوی نمونه اسلام را درک کنیم و فهم و درک خود را نسبت به آن شخصیت بزرگ تقویت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه می توانیم باید معرفت خود را نسبت به این خاندان و این بانوی نمونه جهان افزایش دهیم، بیان داشت: پیروی عملی از سیره، رفتار، زندگی، تقوا، ایثار و انفاق آن بانوی اسوه بیش از پیش ضرورت دارد.

وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی عفاف و حجاب در جامعه یاد کرد و با بیان این این که امروز دشمنان روی مسأله حجاب سرمایه گذاری و برنامه ریزی جدی کرده است، افزود: دشمن با همه توان خود امروز در حال مبارزه با مسأله حجاب است که باید با این توطئه دشمن مقابله کنیم.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود از ولایت مداری به عنوان یکی دیگر از ویژگی های بارز آن حضرت یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به تنهایی از حضرت علی(ع) دفاع کردند و این درس بزرگ ولایت مداری برای جامعه امروز است.

حجت الاسلام لائینی همچنین با تأکید براین که برای دفاع از حق داشتن یار و یاور ملاک نیست، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به تنهایی و بدون هیچ حمایتی در برابر دشمنان ایستاد و از ولایت دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به این که وظیفه ما امروز در مقابل نائب امام زمان(عج) بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در حال حاضر این است در برابر نائب ایشان تمرین ولایت مداری کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه نکا  با تأکید براین که امروز ما نیز در زمان غیبت باید ولایت مداری را تمرین کنیم، خاطرنشان کرد: باید ولایت مداری را از حضرت فاطمه(س) بیاموزیم و تمرین کنیم تا امام زمان(عج) آمدند به جای اینکه ایشان را نقد کنیم مطیع آن حضرت باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اگر ولایت مدار نباشیم یا سعی می کنیم قطار انقلاب را از ریلش منحرف کنیم و ریل دیگری را در جهتی دیگر ایجاد کنیم، افزود: متأسفانه امروز عده ای در داخل و خارج می خواهند ریل انقلاب را تغییر دهند و از جهت رویارویی با استکبار به همگرایی با استکبارروی آوردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: کسانی که نتوانستند ریل انقلاب را از مسیر خارج کنند خودشان از ریل انقلاب خارج می شوند که انقلاب ما نیز در چهار دهه اخیر ریزش هایی در این خصوص داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از دیگر از ویژگی های حضرت زهرا(س) را بالا بودن شعور سیاسی ایشان دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در جامعه ما وقتی خطر فتنه از کشور گذشت تازه به فکر موضع گیری می افتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فهمیدن و اقدام بهینه کردن هنر است و این مسأله شعور سیاسی می خواهد، بیان داشت: حضرت فاطمه(س) آنقدر شعور سیاسی بالایی داشتند که از همان ابتدا متوجه شدند که جریان انحراف بزرگی در جامعه وجود دارد و به کجا ختم می شود به همین دلیل قاطعانه اقدام کردند و به وظیفه خود در آن مقطع عمل کردند و در آن مسیر نیز به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که ملت ایران نیز دارای شعور بالای سیاسی هستند، گفت: این ملت به هنگام بر می خیزند و به وظیفه خود در برابر انقلاب عمل می کنند که آخرین نمونه آن نیز حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ و فهمیم ایران اسلامی با شعور و فهم بالای سیاسی خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال ثابت کردند که با اقتدار پشتیبان انقلاب هستند، بیان داشت: دشمنان باید بدانند که این ملت با بصیرت و فهم سیاسی بالا اجازه نفوذ به دشمنان را به این کشور نخواهند داد./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات