۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۵۵۴۸۲
عضو هیأت مدیره مرکز خدمات:

دشمن به دنبال ارائه شخصیت واژگون و منسوخ از امام است

حجت الاسلام رحیمیان گفت: دشمن در فضای مجازی در این برهه به دنبال ارائه شخصیت واژگون، منسوخ و دگرگون از امام خمینی(ره) است؛ متاسفانه همچنان در عرصه معرفی انقلاب به نسل های جوان با ضعف و کاستی های فراوانی روبرو هستیم.
حجت الاسلام والمسملین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه، حجت الاسلام رحیمیان در سی و دومین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه که در قم برگزارشد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش خدمت گزاران نهاد روحانیت، خاطرنشان کرد: همواره قدردان خدمات، تلاش ها و فعالیت های فوق العاده تمام مدیران و کارشناسان مرکز خدمات به ویژه مدیر و ریاست محترم این مرکز حجت الاسلام والمسلمین ربانی هستیم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر پاسداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوران کنونی مردم به انقلاب اسلامی و امام بزرگوار از دریچه مسئولان و فعالیت های اداری نگاه می کنند.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: دشمن در فضای مجازی در این برهه به دنبال ارائه شخصیت واژگون، منسوخ و دگرگون از امام خمینی(ره) است که باید ما ضمن بازشناسی شخصیت والای امام(ره)، این الگوی شخصیتی را به نسل جوان امروزی معرفی نماییم.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به این که امام خمینی(ره) خدمات فراوانی به جامعه اسلامی و تشیع انجام داده است، اذعان داشت: شخصیت امام خمینی(ره) در مسئله انقلاب، همه ویژگی های بارز شخصیتی ایشان را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) پس از هجرت به شهر مقدس قم، عمیق ترین کتاب ها، همچون مصباح الهدایه و شرح دعای سحر را در 27 سالگی به رشته تحریر در آوردند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در همان دوران جوانی، همه علوم حوزوی را به شکل بسیار عمیق و تخصصی فرا گرفتند؛ به گونه ای که کتاب های عمیق خود را در سن جوانی به رشته تحریر در آوردند.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات با بیان این که امام خمینی(ره) ضمن کسب فیض از بزرگان حوزه، آشنایی با علوم و فنون روز علمی را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده بودند، یادآور شد: امام(ره) بهترین نخبگان و استعداد های برتر را تغذیه نموده، آنها را برای کارهای بزرگ تربیت کردند.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به این که در درس اخلاق امام خمینی(ره) مردم عادی حضوری چشم گیر داشتند، اذعان داشت: مردم عادی از کیمیاگری این درس و تأثیر آن در روابط اجتماعی بهره های بسیاری گرفتند.

وی در ادامه به اقتدار امام خمینی(ره) در مقابل زیاده خواهی ظالمان اشاره نمود و ابراز داشت: امام(ره) با تمام وجود به دنبال تثبیت جایگاه حوزه در اجتماع بودند و با ورود به عرصه هنر، اشعار زیبایی را خلق کردند.

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات مدیریت و هدایت جریان ها، حرکت ها و اتفاقات تاریخی را از ویژگی های بارز شخصیتی امام خمینی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در مقابل اسلام زدایی عصر و معماران ملی گرا و دسیسه های ضد دینی ایستادند.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به این که تفکرات چپ و مارکسیستی در دوران امام خمینی(ره) نفوذ قابل توجهی در مجامع علمی یافته بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در عرصه دیگر در درون حوزه نیز با جریان های روشنفکرانه و سلفی گری مواجهه می کرد.

وی ضمن تأکید بر این که شخصیت، رفتار، عظمت و ابهت امام خمینی(ره) همه حرکت ها و جریان های فکری و سیاسی را تحت الشعاع خود قرار داد و همه را خنثی کرد، ابراز داشت: وجود تبعیدی امام خمینی(ره) چنان هیمنه ای را داشت که حرکت ها و جریان های انحرافی علی رغم تلاش های فراوان، نمی توانستند در مقابل عظمت ایشان قد علم کنند.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات شجاعت، درایت و مدیریت امام خمینی(ره) را مثال زدنی یاد کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان در عرصه معرفی انقلاب به نسل های جوان با ضعف و کاستی های فراوانی روبرو هستیم.

وی با بیان این که هر فعالیتی از دو بخش ماده و صورت تشکیل می شود، یادآور شد: مرکز و ستاد و امکانات سخت افزاری مواد فعالیت ها و دانش، دلسوزی، هنرمندی، دغدغه و تلاش صورت هایی است که مواد را به منظور تزریق اخلاق، معنویت و کمال به سربازان صاحب الزمان(عج) با کار می گیرد.

حجت الاسلام رحیمیان در پایان به روایاتی از ائمه اطهار(علیهم السلام) اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کمک به طلاب باید با حفظ شخصیت ایشان همراه باشد؛ چرا که ایشان سربازان ولی عصر(عج) هستند./۱۳۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات