۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۴۹۷
یادداشت؛

۳۶۵ روز جشن ٤۰ سالگی انقلاب اسلامی

۳۹ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران گذشت و وارد چهلمین سال خود شد، انقلابی كه منشأ تحولات بنیادین در سطح منطقه و جهان شده است.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، ۳۹ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران گذشت و وارد چهلمین سال خود شد، انقلابی كه منشأ تحولات بنیادین در سطح منطقه و جهان شده است. بی‌شك بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی در اروپا، هیچ حادثه و رویدادی تا این اندازه در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و... در جهان مؤثر نبوده‌است.

به زعم بسیاری از صاحب‌نظران به‌ویژه اندیشمندان شرقی، مرگ تفكر و اندیشه و ایدئولوژی سوسیالیزم و كمونیزم در جهان و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی محصول و نتیجه ظهور و پیدایش انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه دینی است. ظهور حماس و جنبش مقاومت فلسطین میوه انقلاب اسلامی ایران است. ظهور محور مقاومت در منطقه غرب آسیا محصول انقلاب ماست. تغییر استراتژی رژیم اشغالگر قدس از استراتژی‌ «جنگ در بیرون از خانه، امتیازگیری در داخل فلسطین» به «جنگ در داخل فلسطین و امتیازدهی در بیرون» به بركت انقلاب اسلامی ماست.

تبدیل اندیشه صهیونیستی «نیل تا فرات» به اندیشه «كشیدن دیوار دور منطقه اشغالی» حاصل انقلاب اسلامی است. شكستن ابهت مستكبران و نظام فاسد سرمایه داری غرب میوه شجره طیبه انقلاب اسلامی است. پیدایش تفكر عدالت‌خواهی در برابر تفكر پوسیده لیبرال سرمایه‌های غربی از انقلاب ماست. جنبش بیداری اسلامی در جهان اسلام و بیداری انسانی در كره زمین به بركت انقلاب اسلامی ایران است و در یك كلمه ‌ جهان بشریت تحت تأثیر انقلاب اسلامی در مرحله گذار از نظام سلطه و سرمایه‌‌‌داری به مرحله بازگشت به معنویت و عدالت‌خواهی در جهان است و به رغم همه تلاش‌های حاكمان تفكر سرمایه داری در غرب، جهان سلطه و نظام یاغیگری و استعمار غربی در حال فروپاشی و اضمحلال و اندیشه عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در جهان تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران در حال تكامل و ساماندهی است.

در نقطه مقابل دستاوردهای معجزه‌آسای انقلاب اسلامی، آنچه این انقلاب بزرگ و بی‌بدیل را تهدید می‌كند بی‌تردید تهدید بیرونی دشمنان اسلام و ایران (حتی با در اختیار داشتن شبكه نفوذی‌ها و ساختارهای مردم نهاد و... ) نیست بلكه خودكم بینی و فاصله گرفتن احزاب سیاسی و دولتمردان و مسئولان از سیره عملی حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه و تبعیت آنان از نظام پوسیده سرمایه‌داری غربی و وادادگی و دلدادگی برخی مسئولان به غرب است. مادامی كه دولتمردان و مسئولان نظام به عكس شعارهایی كه می‌دهند مقید به غربگرایی و غربگدایی و در تلاش برای رانت‌خواری، تكاثر ثروت و اشرافی‌گری باشند كار نظام اسلامی بسامان نخواهد شد.

مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن امسال در سراسر ایران، یكپارچه خواستار بازگشت به سیره امام راحل و شعارهای بنیادین سال ۵۷ بودند. مطالبات مردم در ۲۲ بهمن امسال به عیان همان شعارها و مطالبات سال ۵۷ بود. مردم آشكارا علیه «رانت‌خواری و فساد در بین دولتمردان، اشرافی‌گری و تفكر اسلام سرمایه‌های و اسلام امریكایی شعار دادند. مردم علیه تفكر تبعیت از نظام لیبرال سرمایه‌داری غربی كه پس از جنگ در اداره كشور شكل گرفت و متأسفانه تا امروز ادامه دارد شعار دادند.

۳۰ سال پیش و پس از جنگ تحمیلی تفكری غلط و قرض گرفته شده از نظام لیبرال سرمایه‌‌داری غرب در قوه مجریه شكل گرفت، به طور علنی گفتند برای بازسازی و توسعه كشور ناچاریم حداقل ۱۰ سال باب عدالت را تعطیل كنیم (و با الگوگیری عملی از غرب به توسعه برسیم)، با مغالطه و سفسطه گفتند و نوشتند كه كار دولت اداره كشور (بر اساس مدل‌های استقراضی) است نه اداره فرهنگی كشور. به عیان مسیر وام دادن عدالت به سیاست و اقتصاد را پیمودند و متأسفانه همان تفكر پس از ۳۰ سال تلاش برای ترجیح اقتصاد بر عدالت، مجدداً به دنبال مغالطه رفراندوم برای تعطیل كردن عدالت است.

اینك ۳۰ سال است كه كشور چوب تفكیك عرصه عدالت و اقتصاد را می‌خورد. ۳۰ سال است كه به دلیل تفكیك و جداسازی عدالت از اقتصاد فاصله فقیر و غنی بیشتر و بیشتر می‌شود، فساد از نظر كمی و كیفی بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شود. و این در حالی است كه برخی احزاب سیاسی بر خلاف سردادن شعار تبعیت از راه و سیره امام راحل متأسفانه در مسیر تحریف امام و ارزش‌های حیاتی انقلاب گام بر می‌دارند و برای توجیه اشتباهات خود به مردم آدرس عوضی داده و با فریب افكار عمومی خود را موجه و پیرو راه امام معرفی می‌كنند. نمی‌توان شعار ایستادگی پای بیرق خط امام سرداد ولی خود را مالك و حاكم بر مردم دانسته و مروج اشرافی‌گری و سرمایه‌داری بود.

انقلاب اسلامی با دستاوردهای بی‌نظیر در حوزه‌های نانو، سلول‌های بنیادی، پزشكی، دارو و درمان، سدسازی، تونل و پل و راه‌سازی، صنایع موشكی و دفاعی، توزیع عدالت اجتماعی و كشیدن راه برای اكثر روستاها و رساندن آب و برق و گاز و... به اقصی نقاط كشور، صنایع هوافضا، هسته‌ای، پتروشیمی و... همه و همه از ناحیه مشكلات قابل حل داخلی و رخنه فساد و رانت در بین برخی دولتمردان تهدید می‌شود و ذائقه مردم را تلخ می‌كند. نسل سوم و چهارم انقلاب كه هرگز امام را ندیده‌اند با بصیرت ستودنی امروز از دولتمردان، خط امام را مطالبه می‌كنند.

امروز و در چهل سالگی انقلاب اسلامی بازخوانی اندیشه حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه در باره عدالت، توجه به محرومان و مستضعفان، مبارزه با ظلم، تلاش برای گسترش عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، مبارزه با ظلم و اشرافی‌گری، ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و... را مطالبه می‌كنند. قطعاً به همان میزان كه بازگشت به اندیشه‌های ناب امام راحل قلب مردم را شاد خواهد كرد، به همان میزان و بلكه بیشتر كام مروجان اسلام رحمانی و امریكایی را تلخ و لرزه بر اندام آنان خواهد انداخت.

به احزاب سیاسی و دولتمردانی كه می‌خواهند از هم‌اكنون خود را برای برپایی جشن بزرگ ۲۲ بهمن سال آینده آماده كنند می‌گوییم كه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی یك جشن پرهزینه، كم‌فایده، نمادین و یك روزه نباید باشد، بلكه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی جشن بازگشت به سیره عملی حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه و مسابقه خدمت جهادی و انقلابی برای گشودن گره‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی از زندگی مردم با تكیه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و ملی است و چنین جشنی تنها در صورتی لباس حقیقت پوشیده و كام مردم را شیرین خواهد ساخت كه نه یك روز بلكه در طول ۳۶۵ روز (از ۲۲ بهمن امسال تا ۲۲ بهمن سال آینده) و با عزم جهادی و انقلابی مسئولان نظام همراه باشد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات