۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۵۰۵

چاپ سوم کتاب "درس‌نامه اخلاق اسلامی"

نویسنده کتاب آموزشی "درس‌نامه اخلاق اسلامی" به صورت درسنامه، دانشجویان را با عمده مباحث اخلاق اسلامی در قالب مبانی و مفاهیم اخلاقی آشنا می‌سازد.
درس

به گزارش خبرگزاری رسا دفتر نشر معارف چاپ سوم کتاب درس‌نامه اخلاق اسلامی(مبانی و مفاهیم) نوشته دکتر عنایت‌الله شریفی را منتشر کرده است.

دین به عنوان ظرفیت وحیانی، ارائه‌گر تصویر جامعی از مفاهیم اخلاقی است که ضمن بیان مبانی هماهنگ با ساختار وجودی انسان، به تشریح مفاهیم مورد نظر خود بر اساس آموزه‌های الهی می‌پردازد. بخش مهمی از مسائل اخلاقی و مفاهیم مورد نظر را می‌توان در متون دینی به ویژه آموزه‌های قرآن و روایات معصومان(ع) که زمینه‌ساز ارائه الگو و نظام اخلاق مبتنی بر آموزه‌های دینی است، یافت.

کتاب آموزشی «درس‌نامه اخلاق اسلامی» که از دو بخش و هر بخشی را فصل‌هایی تشکیل داده و 296 صفحه دارد در چارچوب سرفصل مصوب درس اخلاق اسلامی(مبانی و مفاهیم) به ارزش دو واحد درسی و به شکل آموزشی در هفده درس تنظیم شده و بر اساس تعالیم اسلامی برگرفته از قرآن و روایات، به تبیین مبانی و مفاهیم اخلاق پرداخته و به صورت درسنامه، دانشجویان را با عمده مباحث اخلاق اسلامی در قالب مبانی و مفاهیم اخلاقی آشنا می‌سازد.

 این کتاب، ضمن بیان اهداف هر درس، به تبیین معارف اسلامی در این زمینه پرداخته و در پایان هر درس، با بیان پرسش‌ها و منابع بیشتر برای مطالعه، دانشجویان را در کسب دانش اخلاق و مهارت‌های اخلاقی یاری می‌رساند.

دفتر نشر معارف چاپ سوم کتاب درس‌نامه اخلاق اسلامی(مبانی و مفاهیم) را به قیمت 11000 تومان منتشر کرده است./925/ د 103/ش

 

ارسال نظرات