۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۵۵۵۶۲
آیت الله مهدوی:

زیربنای بسیاری از خطاها و غفلت ها، ضعف ایمان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است روحانیان و طلاب برای تقویت ایمان مردم شک زدایی کنند؛ مردم هنوز در مبانی اعتقادی شک دارند؛ زیربنای بسیاری از خطاها و غفلت ها، ضعف ایمان است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن شنبه که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: توجه به عظمت عالم هستی انسان را به سجده در برابر پروردگار وامی دارد.

وی در ادامه تفسیر سوره اسراء آیه نود و نهم که می فرماید«أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ قَادِرٌ عَلَى أَنْ یَخْلُقَ مِثْلَهُمْ وَجَعَلَ لَهُمْ أَجَلا لا رَیْبَ فِیهِ فَأَبَى الظَّالِمُونَ إِلا کُفُورًا» افزود: خداوند برای اثبات معاد اقامه دلیل عقلی می کند و در پاسخ به کسانی که معاد را انکار می کنند می فرماید، من بر آفرینش آسمان و زمین قادر بودم و چگونه نمی توانم مثل تو انسان را دوباره زنده کنم.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: عظمت آسمان ها و کهکشان ها انسان را به تعجب وامی دارد؛ یک محقق می گوید اگر هر کدام از ستاره ها به اندازه یک ریگ کوچک باشد و آن ها وارد دریاهای کره زمین کنند، آن دریاها پُر می شود؛ البته اندازه ستاره ها قابل قیاس با اندازه یک ریگ نیست؛ یک کهکشان دویست میلیون ستاره وجود دارد و تعداد کهکشان هایی که بشر به آن ها دست پیدا کرده است، بیش از هزار عدد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: افرادی که به عظمت هستی و قدرتنمایی های پروردگار توجه دارند، متحیر می شوند و سر به سجده می گذازند.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: از این آیه می توانیم برداشت کنیم که لازم است روحانیون و طلاب برای تقویت ایمان مردم باید شک زدایی کنند؛ مردم هنوز در مبانی اعتقادی شک دارند؛ زیر بنای بسیاری از خطاها و غفلت ها، ضعف ایمان است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان با معرفی کتاب مبانی خداشناسی آیت الله ری شهری اظهار کرد: لازم است طلاب این کتاب با ارزش را مطالعه کنند و مطالب آن را برای مردم بازگو کنند تا ایمان مردم تقویت شود./867/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات