۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۵۵۵۷۲۲
شیخ الازهر:

مخالفان الگوی اعتدالی در الازهر جایی ندارند

شیخ الازهر با اشاره به نظام اعتدالی الازهر تاکید کرد که مخالفان در این ساختار جایی برای حضور ندارند.
احمد طیب شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در دیدار با نمایندگان طلاب ورودی جدید تاکید کرد که الازهر اجازه نخواهد داد که در میان دانش پژوهانش افرادی مخالف با الگوی اعتدالی الازهر رشد کرده و تربیت شوند.

طیب افزود: الازهر باسابقه‌ترین دانشگاه جهان است که مبتنی بر الگوی آموزشی منحصر به فرد خود و همراهی با پیشرفت و توسعه در عین حفاظت بر میراث اسلامی، از دیرباز تا کنون در ایفای نقش خود استمرار داشته است.

وی با اشاره به علاقه شدید خود به بررسی وضعیت طلاب از نزدیک و حل مشکلات آنان خاطر نشان کرد: الازهر در ابلاغ پیام اسلام به جهانیان به دانش پژوهان خود متکی است بنابر این باید از وضعیت و مشکلات آنان آگاهی کامل داشته باشد.

شیخ الازهر ادامه داد: پیام فارغ التحصیلان الازهر برای جهانیان «صلح و امنیت» است. پیام صلح و امنیت نه تنها برای مسلمانان و یا انسان‌ها بلکه برای تمامی موجودات هستی از طبیعت گرفته تا گیاهان، حیوانات و پرندگان است.

عالم اهل سنت مصر با بیان آنکه صلح و دوستی جوهره اسلام و مبنای دعوت دیگران به اسلام است، اظهار داشت: الازهر به اختلاف نظرها و سلیقه‌ها احترام می‌گذارد و از این رو شاهد حضور نژادها، مذهب‌ها و طوایف مختلف در الازهر هستیم.

از سوی دیگر نمایندگان طلاب جدید الورود نیز با تجلیل از تلاش‌های شیخ الازهر در اهتمام به امور طلاب و دانشجویان، با تاکید بر پیروی از قوانین علمی و اخلاقی الازهر تصریح کردند که تمام تلاش خود را برای رساندن پیام اسلام به جهانیان انجام خواهند داد./981/ب902/ر

ارسال نظرات