۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۵۵۷۴۴

تسلیت مقامات کشورهای جهان درپی سانحه سقوط هواپیما

روسا و مسؤولان سیاسی کشورهای مختلف جهان در پیام‎های خطاب به رییس جمهور و سایر مسؤولان ایرانی سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفتند.
پوستر/ به مناسب سقوط هواپیمای مسافربری

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس جمهوری عربی سوریه در پیامی به حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، جان باختن جمعی از هموطنانمان را در حادثه هواپیمای مسافربری تسلیت گفت.

در بخشی از پیام تسلیت بشار اسد به دکتر روحانی آمده است: با اندوه و حزن فراوان خبر جان باختن ده ها تن از قربانیان بیگناه در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران در جنوب استان اصفهان را دریافت کردیم.

وی در ادامه افزود: این جانب از طرف مردم سوریه و به نام شخص خود صمیمانه ترین مراتب تسلیت و خالصانه ترین همدردی های خود را به خاطر این حادثه جانگداز به جناب عالی و خانواده های داغدیده و مردم برادر ایران ابراز می دارم.

رییس جمهوری سوریه در این پیام از خداوند برای قربانیان حادثه مغفرت و رحمت واسعه و برای بستگان آنان صبر و شکیبایی مسالت کرد.

اسد در این پیام تاکید کرد: روابط برادرانه ای که دو کشور دوستمان به هم پیوند می زند، ملت های ما را در حوادث ناگوار و امیدهای خود شریک کرده و تجربه های تاریخی دو ملت ثابت نموده است که می توانند این حوادث دردناک را پشت سر گذاشته و تلاش برای تحقق آینده ای را که به آن امید دارند، ادامه دهد.

رییس جمهوری سوریه در پایان افزود: از خداوند قادر متعال مسالت دارم کشور عزیز شما را از گزندهای بد روزگار مصون بدارد.

رییس جمهوری ارمنستان سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت

رییس جمهوری ارمنستان در پیامی به رییس جمهوری اسلامی ایران، سانحه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج را که منجر به جان باختن عده‏ای از هموطنان شد، تسلیت گفت.

پیام سرژ سرکیسیان به حسن روحانی در پایگاه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ارمنستان منتشر شد. وی در آن ضمن حمایت و تسلیت به مردم ایران با خانواده ها، بستگان و نزدیکان قربانیان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان ابراز همدردی کرده است.

رییس جمهوری تاجیکستان حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت

امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان روز دوشنبه طی پیامی به حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفت .

در پیام امامعلی رحمان آمده است : از خبر غم انگیز تلفات جانی ناشی از سقوط هواپیما در استان اصفهان به شدت ناراحت و متاثر شدم .

با ابراز همدردی و تسلیت صادقانه به نزدیکان و خانواده جان باختگان این حادثه، صبر آرزو دارم.

پیام تسلیت مشاور امنیت ملی افغانستان برای سانحه هوایی در ایران

مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار پیامی مراتب تسلیت خود و دولت کشورش را خطاب به مردم و دولت ایران به سبب سقوط هواپیمای مسافربری کشورمان در مسیر تهران - یاسوج بیان داشت.

دفتر مطبوعاتی « محمد حنیف اتمر» روز دوشنبه به نقل از او نوشت که با تاثر فراوان اطلاع یافتم که یک هواپیمای مسافربری شرکت هوایی کشور دوست و همسایه ایران سقوط کرده است که این خبر موجب غم ما شد.

در این پیام آمده است در حادثه ذکر شده 66 تن از سرنشینانان و خدمه این پرواز که از تهران به طرف یاسوج در حرکت بودند جان باختند که مراتب تسلیت خود را به ملت و دولت ایران اعلام می کنیم.

در ادامه پیام اتمر آمده است که از این حادثه متاثر و غمگین شدیم و آن را به رییس جمهوری، «علی شمخانی» همتای ایرانی خود و رهبر سیاسی ایران و مردم ایران تسلیت عرض می کنم.

وی برای جان باختگان این سانحه آرزوی آمرزش کرده و از خداوند برای جان باختگان مغفرت و برای خانواده هایشان صبر طلب کرده است.

وزارت خارجه ترکیه جان باختن سرنشینان هواپیمای مسافربری ایران را تسلیت گفت

وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای جان باختن شماری از هموطنان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران ـ یاسوج را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه‌ با ابراز مراتب تأثر و تأسف عمیق از وقوع سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران، این سانحه دلخراش را به دولت و مردم ایران و بازماندگان قربانیان تسلیت گفته است.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: با غم و اندوه عمیق خبر جان باختن تعداد 66 نفر از شهروندان ایرانی در سانحه سقوط هواپیما در استان اصفهان را دریافت کردیم و به مردم دوست و برادر ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال برای جان باختگان این سانحه رحمت الهی آرزومندیم.

در این بیانیه اشاره شده که مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در پی این حادثه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به صورت تلفنی گفت و گو کرده و به وی تسلیت گفته است.

چین جان باختن شماری از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت

وانگ یی وزیر خارجه چین این حادثه را به محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

وانگ در پیامی برای همتای خود آورده است چین عمیقا از بابت بروز این حادثه ابراز تاسف و با خانواده های قربانیان اعلام همدردی می کند.

وانگ در پیام خود خاطر نشان کرده است سقوط این هواپیمای مسافربری باعث تالم خاطر چین شده است.

رییس مجلس امت کویت سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران را تسلیت گفت

«مرزوق علی الغانم» رییس مجلس «امت» کویت یکشنبه شب در پیامی برای علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ، سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران را به وی تسلیت گفت.

 دراین پیام رییس مجلس کویت تاسف عمیق خود را از سقوط هواپیمای مسافربری ایران در جنوب اصفهان اعلام کرد و درگذشت قربانیان این حادثه دردناک را تسلیت گفت.

رییس جمهوری و نخست وزیر گرجستان حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفتند

گئورگی مارگولاشویلی و گئورگی کویریکاشویلی رییس جمهوری و نخست وزیر گرجستان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

در پیام گئورگی مارگولاشویلی رییس جمهوری گرجستان، خطاب به دکتر حسن روحانی که یکشنبه شب منتشر شد، آمده است: از خبر تلفات جانی ناشی از سقوط هواپیما در ایران به شدت نار احت شدم و در این ارتباط از جناب شخص خودم و به نمایندگی از مردم گرجستان به دولت و مردم ایران تسلیت می گویم.

همچنین گئرگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان در پیامی در صفحه فیس بوک خود ضمن ابراز همدردی در رابطه با جان باختن 66 تن، درحادثه سقوط هواپیما در کشورمان نوشت : به نمایندگی از دولت گرجستان به دولت و مردم ایران و نیز خانواده جان باختگان این ضایعه را تسلیت می گویم.

اردوغان جان باختن تعدادی از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با ارسال پیامی به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، جان باختن تعدادی از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت رییس جمهوری ترکیه که یک شنبه شب صادر شده آمده است: با غم و اندوه بزرگ جان باختن تعداد 66 نفر از شهروندان ایرانی در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفته و از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت الهی آرزومندم.

اردوغان همچنین با تسلیت به مردم و رییس جمهوری کشورمان عنوان کرده است: به ملت دوست و بردار ایران و نیز به حسن روحانی رییس جمهوری ایران از صمیم قلب تسلیت گفته و اندوه خود را در خصوص این حادثه اعلام می کنم.

اردوغان همچنین در این پیام خود آمادگی کشور ترکیه را برای بررسی علت این حادثه غم انگیز و نیز هر گونه کمک در مرحله اجرای عملیات جستجو و نجات، در صورت نیاز اعلام کرده است.

عمار حکیم جان باختن مسافران حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت

حجت الاسلام سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی روز گذشته جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

حکیم در پیامی اعلام کرد: با کمال تاسف خبر سقوط هواپیمای مسافربری ایران را که منجر به جان باختن 66 نفر از مسافران و خدمه هواپیما شد دریافت کردیم.

وی افزود: به همین مناسبت به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و خانواده های جانباختگان تسلیت می گویم و برای این عزیزان مغفرت و آمرزش و برای بستگان صبر آرزومندم.

امیر کویت حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایران را تسلیت گفت

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت روز گذشته با ارسال پیامی به رییس جمهوری اسلامی ایران حادثه سقوط هواپیما و جان باختن جمعی از هموطنان ایرانی را تسلیت گفت.

امیر کویت در این نامه ضمن ابراز همدردی با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، برای درگذشتگان بهشت جاودان و برای خانواده های آنان صبر مسالت کرد.

این گزارش اضافه کرد؛ شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت هم در پیام جداگانه ای برای رییس جمهوری اسلامی ایران، با دولت و ملت ایران همدردی کرد.

پیام تسلیت سخنگوی صدراعظم آلمان در مورد سانحه هوایی ایران

«اشتفان زایبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز گذشته در پیامی ضایعه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج را تسلیت گفت.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: این خبری هولناک در مورد برخورد این هواپیما به کوه های ایران است. ما در غم مردم ایران برای افرادی که جانشان را از دست داده اند، شریک هستیم.

رییس جمهوری صربستان سانحه هوایی یاسوج را به رییس جمهوری ایران تسلیت گفت

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان سانحه هوایی غم انگیز یاسوج را که در آن بیش از 60 تن جان باختند طی نامه ای به همتای ایرانی خود دکترحسن روحانی تسلیت گفت و ابزار همدردی کرد.

در این پیام از جمله گفته شده است: تسلیت صادقانه اینجانب را به مناسبت سانحه غم انگیز شرکت هوایی آسمان بپذیرید.

لطفا بیانات تسلیت آمیز اینجانب را به خانواده مسافران و اعضای خدمه که جان خود را از دست دادند، ابراز فرمائید.

اگر چه مواجه شدن با این فاجعه دشوار است، معتقد هستم که تمامی مسؤولان ایران از کسانی که در سانحه ناگوار هوایی عزیزان خود را از دست دادند، حمایت و همدردی می کنند.

همچنین اداره مطبوعاتی دولت صربستان، در پیام تلگرام نخست وزیر این کشور به ریاست جمهوری کشورمان آمده است: از طرف دولت جمهوری صربستان و شخص خود به شما و خانواده های جان باختگان فاجعه هوایی یاسوج تسلیت می گویم.

با خانواده و دوستان کسانیکه جان خود را در سانحه غم انگیز هوایی در جنوب ایران از دست داده اند، احساس همدردی می کنیم. در این لحظات سخت و دشوار حمایت خود را برای تمامی کشور ابراز می داریم.

در ادامه ایویتسا داچیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان نیز با ارسال تلگرامی حادثه غم انگیر سقوط هواپیمای شرکت هوایی آسمان در جنوب کشورمان که در آن سانحه بیش از 60 تن جان خود را ازدست دادند به محمد جواد ظریف تسلیت گفت.

در پیام تلگرام وزیر امور خارجه صربستان آمده است: از طرف خود و وزارت امور خارجه جمهوری صربستان این سانحه هوایی را به دولت و ملت ایران و خانواده جان تسلیت می گویم.

در ادامه این پیام نوشته شده است: به سختی می توان کلمات تسلی آمیزی برای خانواده و دوستان از دست رفتگان یافت. با این وجود، مطمئن هستم که در کشور خود دوستان صادقانه و قابل اعتمادی دارید که برای ارائه کمک آمادگی دارند./۹۹۴/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات