۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۵۵۷۸۷

آغاز ثبت نام امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم

روند ثبت نام امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم آغاز شده و داوطلبان می توانند تا ۲۵ اسفندماه جهت امتحانات نوروز اقدام کنند.
معاونت آموزش حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ثبت نام امتحانات نوروزی طلاب و فضلای سطح عالی حوزه علمیه قم از 28 بهمن ماه آغاز شده و تا 25 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

طلاب سطح عالی حوزه علمیه قم می توانند جهت ثبت نام امتحانات نوروزی به سایت معاونت آموزش حوزه مراجعه و از طریق پنل شخصی خود اقدام کنند.

طلاب و روحانیان می بایست پس از ثبت نام نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه امتحانات اقدام کنند. معاونت آموزش حوزه های علمیه اعلام کرد امکان ثبت نام حضوری وجود ندارد.

 برگزاری امتحانات سطح عالی حوزه علمیه قم در ایام نوروز موافقان و مخالفان زیادی دارد.

طبق ارزیابی های کارشناسان معاونت آموزش حوزه؛ استفاده نمودن از فرصت تعطيلات نوروزي و عدم تعطيلي دروس و كاستن از تعطيلات حوزه، موافقت اكثر طلاب در نظر سنجي صورت گرفته، اختياري بودن شركت در امتحانات، آمادگي و حضور طلاب بلافاصله پس از امتحانات جهت شروع دروس در ايام فروردين، رضايتمندي مراجع تقليد و اكثر اساتيد بخاطر استفاده نمودن از فرصت تعطيلات،  بالا بودن تعداد شركت كننده‌گان در امتحان با لحاظ ثبت‌نام امتحاني و ايام نوروز و قبولي حداكثري نسبت به سنوات گذشته از مهم ترین محاسن برگزای امتحانات در ایام نوروز عنوان شده است.

ارزیابی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه نشان می دهد برگزاری امتحانات در ایام تعطیلات نوروزی معایبی نیز به دنبال داشته که از جمله می توان به نگراني و وجود اضطراب و استرس بين طلاب و خانواده آنان به خاطر تعطيلات نوروزي و عدم امكان استفاده بهينه طلاب و دست‌اندركاران اجرائي امتحانات از فرصت تعطيلات نوروز اشاره کرد. /۹۲۴/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات