۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۵۵۸۶۱
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد؛

ضرورت قدردانی از مجاهدان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مجاهدان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید از سوی همه فارغ از مذهب و قومیت مورد توجه و تقدیر قرار بگیرند، چرا که این عزیزان قهرمانان ملی هستند.
حاتمی کیا و تولیت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با ابراهیم حاتمی کیا دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار گفت: مجاهدان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید از سوی همه فارغ از مذهب و قومیت مورد توجه و تقدیر قرار بگیرند، چرا که این عزیزان قهرمانان ملی هستند.

وی افزود: دفاع از سرزمین در بین همه ملت‌های جهان جزو حماسه‌های ملی محسوب می‌شود و نسل‌های مختلف به عنوان یک افتخار ملی از آن یاد کنند، اما متأسفانه برخی در کشور ما نسبت به هشت سال دفاع مقدس چنین نگاهی ندارند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: سخنان آقای حاتمی کیا، جشنواره فیلم فجر امسال را کاملاً تحت الشعاع قرار داد. این سخنان برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یک قوت قلب بود که نشان داد خط شکن‌های عرصه هنر فاخر پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

هجمه‌ها به فیلم «به وقت شام» نشانه تأثیرگذاری این اثر هنری است

ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان سینما درادامه گفت: آیا اگر فیلمی در نفی نظام اسلامی ساخته شود، سینمای مستقل است ولی اگر از رشادت‌ها و جانفشانی‌های این ملت سخنی بیان شود، سینمای وابسته است؟

وی با بیان اینکه اگر این وابستگی است، همچنانکه در جشنواره فجر گفتم به وابستگی به ارزشها و از جان‌گذشتگی مردم کشورم افتخار می‌کنم، اظهارکرد: برخی می‌خواهند با هجمه به آثار هنری انقلابی، فیلم‌سازان جوان را دلسرد و از رویش‌های پر توان در عرصه هنر انقلاب اسلامی جلوگیری کنند./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات