۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۸۸۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

عزاداری برای حضرت فاطمه باید با بصیرت و شناخت همراه باشد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که گریه برای دخت نبی مکرم اسلام باید با معرفت همراه باشد، گفت: عزاداری برای اهل بیت(ع) باید با شناخت صحیح و آگاهی آمیخته شود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در نکا با تأکید براین که تنها اشک ریختن برای این بانوی بزرگ جهان اسلام کافی نیست، گفت: باید شناخت و معرف ما نسبت به آن حضرت هر روز بیشتر تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که گریه برای دخت نبی مکرم اسلام باید با معرفت همراه باشد، افزود: عزاداری برای اهل بیت(ع) باید با شناخت صحیح و آگاهی آمیخته شود.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با اشاره به این که متأسفانه امروز شناخت و فهم جامعه نسبت به سیره اهل بیت(ع) به ویژه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) کافی نیست، بیان داشت: امروز انتظار اهل بیت(ع) از شیعیان کسب معرفت فاطمی در کنار عزاداری و سوگواری ها است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که برای شناخت جایگاه واقعی حضرت فاطمه زهرا(س) باید به سخنان ارزشمند پیامبر گرامی اسلام رجوع کنیم، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلامی در بیان جایگاه و عظمت این بانوی برجسته فرمودند اگر همه حُسن ها و کمالات در شخصی تجسم یابد، هرآیینه او فاطمه خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در همه امور برای جامعه اسلامی الگو هستند، گفت: ایشان در تقوا، ساده زیستی، ولایت مداری، زمان شناسی، همسرداری، مدیریت خانواده و فرزندان، بصیرت و شناخت نظیری ندارند.

استاد حوزه علمیه مازندران به ماجرای سقیفه و نقش برجسته حضرت فاطمه زهرا(س) در خنثی سازی توطئه دشمنان در آن مقطع اشاره کرد و افزود: دفاع جانانه آن حضرت از جایگاه ولایت و رهبری برای همیشه تاریخ جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه نکا با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با بصیرت و هوشیاری بالا از همان ابتدا فتنه و انحراف را شناخت و برای خنثی کردن فتنه تلاش کرد، بیان داشت: اگر فداکاری و از خودگذشتگی آن بانوی با بصیرت نبود، جایگاه ولایت خدشه دار می شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) عزتمندانه از حق دفاع کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز باید همان مسیری را ادامه دهیم که بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت و رهبری در آن گام برداشتند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با تأکید براین که اگر محبت حضرت زهرا(س) در دل های ما وجود دارد باید همه تلاش خود را برای رضایت آن حضرت به کار بندیم، بیان داشت: برای رسیدن به حقیقت و معرفت فاطمی باید ضمن شناخت عمیق نسبت به آن بانوی ارزشمند، بصیرت فاطمی را نیز در خود تقویت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شیعه برای تعالی و رستگاری باید راه اهل بیت(ع) را ادامه دهد، خاطرنشان کرد: اگر شيعه تنها دوستدار اهل بيت(ع) باشد و در رفتار، منش و كردار خود هيچ نشانه‌ای از انطباق با اهل بيت(ع) وجود نداشته باشد، اين نوع دوست داشتن هيچ سودی ندارد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که یکی از شاخصه های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) توجه ویژه به عفاف و حجاب بود، گفت: امروز جامعه اسلامی که دنباله رو مسیر آن حضرت است باید حجاب فاطمی را در همه بخش های کشور نهادینه کند.

وی با اشاره به این که امروز معاندان و بدخواهان دین و انقلاب، دشمنی خود با مسأله حجاب را علنی و آشکار کرده اند، بیان داشت: طرح موضوعات انحرافی نظیر چهارشنبه های سفید که از سوی برخی عناصر خودفروخته مطرح می شود نشان از برنامه های جدی دشمن برای قبح زدایی از مسائل دینی نظیر عفاف و حجاب است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید شاخصه های حجاب فاطمی بیشتر برای جامعه تبیین و تشریح شود، گفت: بانوان جامعه اسلامی باید همانند دیگر مسائل باید در رعایت حجاب که زینب و کرامت بخش به جایگاه وجودی بانوان است توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علمی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه کمتر به این ویژگی های آن بانوی بزرگ اسلام پرداخته شده است، گفت: این وظیفه روحانیت است که در منابر و خطابه های خود به این بعد از جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) بپردازد./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات