۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۵۸۹۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

نفاق و دوری از قرآن، عوامل سقوط جامعه دینی است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: نفاق، دوری از قرآن، حرمت شکنی پیامبر(ص) و پیروی شیطان عوامل سقوط جامعه دینی از ارزش‌های الهی است.
رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه مصادف با شب شهادت حضرت زهرا(س) در مراسم سوگواری این بانوی بزرگ که در حسینیه امام خمینی با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، درباره ثمره مراجعه به تاریخ، گفت: نخستین ثمره مراجعه به تاریخ این است که قلب انسان محکم می‌شود.

وی با اشاره به مثال‌هایی عنوان کرد: وقتی کسی واقعه کربلا را بداند با شهید شدن فرزند خود یاد شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) افتاده و دل او قوی می‌شود که در گذشته هم چنین حوادثی رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: ثمره دیگر مراجعه به تاریخ اسلام شفافیت و روشن شدن حقانیت‌ها است که از طریق آن انسان جبهه حق و باطل را تشخیص می‌دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ثمره دیگر مراجعه به تاریخ دریافت موعظه است، بخش زیادی از قرآن به تاریخ انبیا می‌پردازد که مردم را موعظه کند، در داستان حضرت یوسف درس عفت، داستان حضرت ایوب درس صبر، داستان حجاب درس حیا و حجاب دارد.

وی درباره علل افول و سقوط جامعه از ارزش‌های دینی، بیان داشت: نخستین عامل سقوط جامعه دینی نفاق است، رسول خدا(ص) در این زمینه فرمودند که من از کافر نمی‌ترسم اما از منافق می‌ترسم، در قرآن کریم 300 آیه درباره منافق داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به نشانه‌های نفاق و تبین اینکه سه نوع نفاق اعتقادی، اخلاقی و زبانی داریم، گفت: دروغ، بدقولی، خیانت به امانت از جمله شاخصه‌های منافق است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عامل دوم سقوط جامعه دینی، ابراز کرد: هر جامعه دینی که قرآن را پشت سر گذاشته و آن را امام خود ندانست از حقیقت دور می‌شود، ما باید زندگی خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را به قرآن عرضه کنیم اگر با آن سنخیت داشت اهل نجات هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل سقوط جامعه دینی شکستن حرمت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان، قرآن کریم، خانه خدا و مومن است که مسوولیت و عوارض بسیار سنگینی برای حرمت شکنان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل سقوط جامعه دینی شیطان است، اظهار داشت: شیطان طرق مختلف نظیر شهوت، ثروت و غضب انسان‌ها را فریب می‌دهد مراقب باشیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۸
ما نباید نگران سقوط اسلام در جامعه باشیم چون اسلام خدایی دارد که حافظ انست اما باید نگران کشورمان باشیم که از دست رفته و جز همت مردم، خدا هرگز انرا به مردم برنخواهد گرداند.
0
0