۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۵۵۹۰۸
استاد حوزه علمیه قم:

سقیفه نعمت امامت را به امارت تبدیل کرد

حجت الاسلام تحویلدار گفت: اهل سقیفه نعمت امامت را به امارت تبدیل کردند، به پیامبر اکرم(ص) تهمت زدند، آیات الهی را انکار کردند و مردم را بر دوش اهل بیت(ع) سوار کردند.
دسته عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین تحویلدار امروز در مراسم عزاداری شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) که در بیت آیت الله محمدرضا گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه گریه بر مصائب حضرت زهرا(س) به منزله تولی و تبری است، گفت: انحرافی که سقیفه در ابتدای اسلام ایجاد کرد، حکومت اسلامی و‌نعمت امامت را به امارت امویان، عباسیان و غیره تبدیل کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آن انحرافی که سقیفه ایجاد کرد، امروزه منجر به شکل گیری فرق انحرافی و داعشی ها شده است.

وی افزود: بر اساس زیارات و روایات، اهل سقیفه نعمت امامت را به امارت تبدیل کردند، به پیامبر اکرم(ص) تهمت زدند، آیات الهی را انکار کردند و مردم را بر دوش اهل بیت(ع) سوار کردند.

حجت الاسلام تحویلدار خاطرنشان کرد: علت خطبه خوانی، گریه ها و‌ مبارزه های حضرت زهرا(س)  این بود که می خواستند آن انحراف را از بین ببرند و حق امیرمؤمنان(ع) را به جایگاه اصلی اش بازگرداند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر اهل سقیفه با توطئه، امیرمؤمنان(ع) را ۲۵ سال خانه نشین نمی کردند، امروزه بشریت از علم بی نهایت ایشان بهره مند می شد و دیگر این اندازه محرومیت نداشت؛ سقیفه جلوی تابش نور امامت به بشریت را گرفت و نسبت به امت ها خیانت بزرگی مرتکب شد.

وی اضافه کرد: اگر جهان با مبانی امیرمؤمنان(ع) اداره می شد، امروزه هیچ گونه مشکلی در جهان وجود نداشت.

حجت الاسلام تحویلدار عنوان کرد: امام علی(ع) در همان مدت کوتاهی که حکومت را در دست داشتند، بسیاری از گره ها و‌ مشکلات را حل کردند که اگر ایشان این کار را نمی کردند تا هم اکنون آن گره ها باز نمی شد./۸۴۱/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات