۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۵۵۹۰۹
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

فقر، فساد و بی‌عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که لیبرال‌هایی که همه توجه خود را به سمت بیگانگان مصروف می‌کنند محکوم هستند، گفت: فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) که در میدان هفت تیر تهران برگزار شد، اظهار داشت: شهر مدینه پیش از پیامبر اسلام(ص) اخلاق و افکار جاهلی داشت.

وی افزود: عقلانیت، عدالت، جهاد، تلاش و کوشش، اخلاق مداری، و بسیاری خصوصیات انسانی دیگر بر مبنای توحید آرمان‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) بود که تلاش کردند آن را در شهر مدینه پیاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: تمدنی که پیامبر گرامی اسلام(ص) بنا نهادند به محرومان، مستضعفان و مظلومان توجه داشت و بر مبنای استقلال و آزادی با استبداد و استکبار هیچ نوع تعاملی نداشت، این مکتب پیامبر(ص) برای همه نسل‌ها و عصرها درس آموز اشت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امام راحل هم با الگوگیری از مکتب پیامبر اسلام(ص) که برگرفته از قرآن کریم بود انقلاب اسلامی را در کشورمان برقرار کردند که در نظام اسلامی به محرومان، مستضعفان و مظلومان عالم توجه شود و با هر نوع اشرافیگری و خوی استبدادی و استکباری مقابله شود.

وی ادامه داد: قرآن مجید در تذکرات پیاپی به امت اسلامی می‌فرماید که اگر شما بر اساس دستورات الهی و پیامبر او عمل نکنید و اخلاق، افکار و روحیه اشرافی‌گری بر شما مستولی شده و مساله اصلی شما شود در حالیکه توجه به نیازمندان مساله فرعی شود شما دچار قهقرا و ارتجاع شده و ضرر آن را خواهید دید.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) مسلمانان گرفتار روحیه و تفکر اشرافی‌گری شده و نیازمندان و فقرا را فراموش کردند و همین امر به آنان ضربه زد، امروز هم اگر در نظام اسلامی ما به این مسائل توجه نشود ما صدمه خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان داشت: در انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از آموزه‌های اسلامی پیامبر اسلام(ص) باید با تبعیض، فساد، اشرافی‌گری مبارزه شود و بر اساس استقلال و آزادی نباید همه توجه خود را صرف بیگانگان کنیم که اگر چنین کردیم بر خلاف قانون و مکتب امام راحل است.

وی افزود: لیبرال‌هایی که همه توجه خود را به سمت و سوی بیگانگان مصروف می‌کنند محکوم هستند، کشور ما این همه ثروت دارد نباید مردم آن در فقر زندگی کنند، فقر، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی زیبنده نظام اسلامی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی با خون شهدا به دست آمده است مسوولان به فکر حل مشکلات این مردم بزرگ باشند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات