۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۵۹۶۱
نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

اسلام ناب در برابر اندیشه های باطل قرار گرفته است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: اسلام یک دین جامع و کاملی است که امروز در عرصه بین‌المللی توانسته است تقابل میان کاپیتالیسم و سوسیالیسم را بر هم بزند و اسلام ناب را در برابر اندیشه‌های باطل قرار دهد.
حجت الاسلام علی سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران امشب در همایش بصیرت افزایی طلاب و روحانیان قزوین که در حسینیه شهید مطهری سپاه قزوین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به ریشه‌یابی مهم‌ترین چالش‌های نظام گفت: از ابتدای انقلاب تا به حال ما با یک نگاه‌ها و نگرش‌ها و اختلافاتی در خصوص نظام مواجه بودیم که به مراتب چالش‌هایی را برای جامعه به وجود آورد که آسیب‌زا و در عین حال تاثر برانگیز است.

وی در ادامه با اشاره به سطوح اختلاف‌ها و نگرش‌ها در جامعه افزود: اختلاف در سه سطح است گاهی اختلاف سلیقه‌‌ای است گاهی استراتژیکی و راهبردی است و گاهی هم اختلاف در سطح موانع و اصول است که این چنین اختلافی بزرگ‌ترین چالش را برای یک نظام و کشور به وجود خواهد آورد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه نقطه اختلاف در زمان ائمه معصومین(ع) جامعیت رسالتی بوده است که آنها بر عهده داشتند افزود: اگر بپذیریم که منشا مشروعیت حکومت حضرت رسول بر مردم الهی بوده است این سوال مطرح می‌شود که آیا رسول گرامی اسلام(ص) تنها پیام‌آور بوده است یا اینکه اداره جامعه دینی هم بر عهده آن حضرت قرار داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به نامه حضرت امیر(ع) به معاویه پیرامون جامعیت ولایت حضرت رسول اکرم(ص) ابراز کرد: معاویه در نامه‌ای به امیرمومنان(ع) رسول گرامی اسلام را تنها یک پیام‌آوری معرفی کرد که اداره جامعه دینی را بر عهده خود ندارد امیرمومنان(ع) در پاسخ حضرت رسول را امام و نبی و پیشوایی معرفی کرد که اداره تمام شئون جامعه را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه در کشور ما از آغاز انقلاب تاکنون سه دیدگاه پیرامون نظام وجود دارد عنوان کرد: دیدگاه نخست دیدگاه مدرنیته و تجددمابانه است که دیدگاه سکولاریسم نام دارد از جمله مصادیق آن حزب مشارکت است در زمان انقلاب اختلاف امام خمینی با شخص بازرگان ریشه در این دیدگاه داشت شخص بازرگان معتقد بود دین امری فردی و عبادی است و نباید در سیاست آن را دخالت داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه دیدگاه دوم با عنوان دیدگاه تجددگرایی اسلامی یا مدرنیته اسلامی مطرح است اضافه کرد: این دیدگاه بیان می‌کند که ما برای اسلام حق حاکمیت قائل هستیم اما حد و حدود آن بسیار محدود است به عنوان نمونه این دیدگاه حق حاکمیت برای ولایت فقیه را تنها در عرصه نظارت قائل دانسته و در حوزه سیاست‌های کلان برای ولی‌فقیه هیچ امتیازی را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به دیدگاه سوم رایج در کشور پیرامون نظام تصریح کرد: دیدگاه سوم دیدگاه تمدنی به اسلام است یعنی اسلام یک دین جامع و کاملی است که امروز در عرصه بین‌المللی توانسته است تقابل میان کاپیتالیسم و سوسیالیسم را بر هم بزند و اسلام ناب را در برابر اندیشه‌های باطل قرار دهد این دیدگاه در حقیقت تقابل میان تمدن اسلامی و تمدن لیبرالیسم غربی است.

وی در پایان گفت: ما امروز باید به سمت تمدن اسلامی برگردیم و مطابق این تمدن حرکت کنیم زیرا، جامعه ایرانی ما این قابلیت و ظرفیت را دارد که دوباره به سوی تمدن فراموش شده خود برگردد و این تمدن هزار ساله و باشکوه را بار دیگر احیا و زنده کند./۸۷۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات