۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۵۶۲۷۹
حجت الاسلام رسولی مطرح کرد؛

ضرورت فراگیری روش سخنرانی دینی برای طلاب علوم دینی

استاد حوزه علمیه همدان گفت: فن خطابه به معنای ایجاد انگیزه و تاثیر در مخاطبان است و مبلغان باید قبل ملبس شدن به لباس روحانیت با این امر مهم آشنا شوند.
حجت الاسلام علی رسولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی رسولی مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) ظهر امروز در جمع متقاضیان تلبس حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت فن خطابه در تبلیغ دینی اظهار داشت: مخاطب شناسی، مشخص کردن هدف، موضوع و عنوان از مهم ترین مسایل در سخنرانی دینی است.

وی با اشاره به ضرورت مخاطب شناسی خاطرنشان کرد: تهیه محتوای سخنرانی دینی باید با نسبت به مخاطبان جمع آوری و ایراد شود تا تاثیر گزار باشد.

حجت الاسلام رسولی گفت: تقویت بینش، احساس و رفتار از عوامل مهم در هدف سخنرانی دینی است و مبلغ باید با هدف مشخص نسبت به این گزینه ها خطابه خود را آماده کند.

وی در ادامه افزود: مبلغ باید قبل از تهیه محتوا مخاطب شناسی را لحاظ کند و این کار گاهی به واسطه صحبت با افراد آن منطقه و افراد باتجربه حاصل می شود.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: فن خطابه به معنای ایجاد انگیزه و تاثیر در مخاطبان است و مبلغان باید قبل ملبس شدن به لباس روحانیت با این امر مهم آشنا شوند.

وی در افزود: چینش مطالب و محتوا از نکات مهمی است که مبلغ باید به توجه داشته باشد و از زیاده گویی و ارایه مطالب زیاد پرهیز کند زیرا هدف از خطابه تاثیر گزاری است نه بیان مطلب.

حجت الاسلام رسولی در پایان گفت: در باب روش سخنرانی دینی کتب فراوانی نگارش شده است و طلاب باید با برنامه ریزی آماده حضور در جامعه و تبلیغ موثر شوند./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات