۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۵۵۶۳۲۲
آیت الله مکارم شیرازی:

برنامه های قرآنی سبب تقویت اسلامیت نظام می شود

حضرت آ‌یت الله مکارم برگزاری برنامه های قرآنی را سبب تقویت نظام اسلامی دانست و تأکید کرد که تبعیت از قرآن سلامت جامعه را در ابعاد گوناگون تأمین می کند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که انقلاب برکات بسیاری در متن و حواشی داشت، گفت: متن انقلاب تبدیل نظام دیکتاتوری به نظام جمهوری اسلامی بود اما در حاشیه برنامه هایی پیگیری شد که بسیار مهم است.

وی افزود: مردم قبل از انقلاب قرآن را می خواندند اما قرآن در زندگی و جامعه حضور کافی نداشت اما به برکت انقلاب حضور قرآن در زندگی پررنگ شد، امروزه جلسات بسیار و برنامه های متعددی درباره قرآن کریم تشکیل و برگزار می شود، سابقا حافظان قرآن محدود بودند اما امروز تعداد بسیاری حافظ قرآن داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حضور قرآن در کشور و پررنگ شدن برنامه های قرآنی مایه افتخار است، اظهار داشت: برنامه های قرآنی نظام را تأیید و مستحکم می کند، اسلامیت نظام به وسیله این برنامه ها تقویت می شود که باید قدردان بوده و شکرگزار این نعمت ها باشیم.

وی ادامه داد: قرائت، حفظ، تفسیر و عمل به قرآن کریم باید در دستور کار مسلمین باشد، حفظ و تفسیر و برنامه های دیگر مقدمه ای برای عمل به قرآن است، تبعیت از قرآن سلامت ایمان، اخلاق، جامعه و سیاست را تأمین می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید قرآن را پاس داشته و به آن عمل کنیم، ابراز داشت: نام های سوره های قرآن کریم تأمل برانگیز است و تنوع بسیاری دارد از این رو باید در ابعاد گوناگون آیات قرآن و اسامی آن ها تأمل کرد چرا که این نامگذاری ها هدفی دارد.

وی عنوان کرد: در این دنیا هیچ چیز بی ارزش نیست و همه آن ها قابل دقت است، اگر انسان چشم بینا داشته باشد می داند که همه چیز در اطراف او موعظه است و همه انسان را به سوی خدا و تفکر دعوت می کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام فرمودند که شگفتی های قرآن هرگز احضا نمی شود و این کتاب الهی همیشه تازه بوده و برای همه انسان ها حرف دارد، انسان باید همیشه در سایه قرآن کریم باشد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات