۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۴۲۳
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد؛

دنیا و محدودیت‌های پاداش و مجازات‌های آن

رییس ستاد اقامه نماز گفت: یکی از علل رسیدگی به اعمال در روز قیامت این است که برخی افراد و اعمال به گونه‌ای هستند که نمی‌توان پاداش و مجازات عمل خوب و بد آنها را در این دنیا تمام و کمال به آنها چشاند.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور امروز در جلسه هفتگی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد درباره مبحث معاد و رسیدگی به اعمال در روز قیامت، گفت: یکی از علل رسیدگی به اعمال در روز قیامت این است که برخی افراد و اعمال به گونه‌ای هستند که نمی‌توان پاداش و یا مجازات عمل خوب و بد آنها را در این دنیا تمام و کمال به آنها چشاند.

وی افزود: به طور مثال فردی مانند صدام که هزاران انسان بی گناه را کشته است، چطور می‌توان تنها با یک بار کشتن و یا اعدام، او را به سزای عملش رساند در حالی که او هزاران انسان را کشته و به آنها ظلم کرده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ابراز داشت: شخصیت بزرگواری مانند پیامبر اکرم(ص) که میلیون‌ها انسان را به واسطه پاکی و پیامبری خویش به سوی حق و حقیقت دعوت کرده است، پاداش اعمال ایشان را چطور می‌توان در عالم محدود دنیا در اختیارش قرار داد در حالی که هر چیزی که در این عالم وجود دارد ارزشی برای مقام و شأن پیامبر(ص) ندارد.

وی در ادامه بحث محدودیت های دنیا برای جزا و پاداش انسان ها، اظهار داشت: شهدا به علت اینکه بعد از شهادت از دنیا می‌روند و اصلاً در این عالم نیستند، نمی‌توانند پاداش عمل‌شان را در این دنیا ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: همچنین برخی علما مانند مرحوم علامه امینی و علامه طباطبایی که کتاب‌‌هایی مانند الغدیر و المیزان نوشته اند که سال‌های زیادی مردم از آنها استفاده کرده و بهره وری از چنین کتاب های ارزشمندی محدود به مدت زمان خاصی نیست که بتوان پاداش خاص و محدودی برای آنها در نظر گرفت.

وی افزود: شخص قاچاق فروشی که جوانان زیادی را در دام خانمان سوز اعتیاد گرفتار کرده و زندگی آنها را تباه و نابود ساخته است مسلماً عالم دنیا پاسخگوی اعمال زشت و آلوده او نخواهد بود بنابراین باید عالمی وجود داشته باشد که ظرفیت چنین پاداش‌ها و مجازات‌هایی را داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: قیامت و آخرت روزی است که تمام اعمال ریز و درشت به حساب می‌آید و کاملاً مشخص می‌شود که ریزترین اعمال ما چه آثار و نتایج خوب و بدی به دنبال داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قیامت در جایی است که زمان بی نهایت است و کار به آخرین درجه رشد رسیده است و قابلیت رسیدگی کامل به اعمال در آن روز وجود دارد./969/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات