۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۵۶۴۹۱
مدیر حوزه علمیه شهداد:

دشمن به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه است

مدیر حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که دشمن به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه است، گفت: نفوذ به حوزه های علمیه یکی از نقشه های شوم دشمنان بوده تا بتوانند روحانیت را از سیاست دور کنند.
حوزه انقلابی

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با حوزه انقلابی، گفت: مطالعه کردن صحبت های امام و رهبری یکی از مهم ترین وظیفه طلاب در حوزه های علمیه است.

وی افزود: درک کردن زمان و به موقع تصمیم گرفتن یکی از شاخضه های انقلابی بودن است و طلبه ای در حوزه های علمیه موفق بوده که اخبار دنیا را بداند و به موقع، تصمیم مناسبی را بگیرد.

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که طلاب باید اصول انقلاب را بدانند و از ارزش های اسلام دفاع کنند، خاطرنشان کرد: طلبه نباید سیاست باز باشد و سیاست طلبه به این معنا بوده که اخبار دنیا را بداند و از زمان روز دنیا عقب نباشد.

وی اظهار داشت: ساده زیستی یکی از شاخصه های انقلابی بودن حوزه های علمیه است و روحانی در کار خود موفق است که بتواند از تجملات دنیوی دور باشد.

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که تجمل گرایی یکی از آفات طلبه شمرده می شود، تصریح کرد: پاسخ گو بودن به مسائل جوانان، به انقلابی بودن حوزه های علمیه کمک می کند تا طلبه با پاسخ دادن به سوالات مردم از انقلاب اسلامی دفاع کند.

وی ابراز داشت: انجام آرمان های امام و رهبری در دنیا وظیفه اصلی طلاب در حوزه های علمیه است و یکی از آرمان های امام در زندگی خود این است که هیچ وقت به دشمن اعتماد نکردند.

مدیر حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که دشمن به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: نفوذ به حوزه های علمیه یکی از نقشه های شوم دشمنان بوده تا بتواند با نفوذ به حوزه های علمیه، روحانیت را از سیاست دور کنند.

وی در پایان با بیان این که دشمن به دنبال اجرایی کردن تفکر سکولاریسم در حوزه های علمیه است، گفت: جدا شدن دین از سیاست یکی از خطرات دشمن در کشور بوده که حوزه های علمیه باید با بصیرت کامل جلوی فتنه های شوم دشمنان بایستند./9707/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات