۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۵۶۵۷۷
در مدرسه علمیه سیدالشهدا خرمشهر؛

نشست تحلیلی «نقش سلفیت در بحران‌ های منطقه» برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با تفکرات وهابیت و سلفی ها، گفت: در همین رابطه نشست تحلیلی «نقش سلفیت در بحران‌ های منطقه» با رویکرد واکاوی عقاید وهابیت و سلفیت برگزار شد.
وهابیت سلفیت افراطی گری

حجت الاسلام حمادی، مدیر مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تاریخچه فرقه سلفیت و وهابیت و ضرورت آشنایی طلاب و روحانیان مدرسه با افکار چنین فرقه ای ابراز داشت: در همین راستا نشست تحلیلی «نقش سلفیت در بحران‌ های منطقه» با حضور علاقه مندان و با سخنرانی حسین رویوران، کارشناس روابط بین‌ الملل در حوزه علمیه سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر با بیان اینکه در این نشست به جریان شناسی سلفیت، داعش و گروه های تکفیری پرداخته شد، افزود: گروه های تکفیری براساس دیدگاه های سلفیت تأسیس شده و جهاد با کفار را بیشتر مورد توجه و توجیه قرار می دهند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سلفیت همگان را به کافر بعید و قریب دسته بندی کرد، اظهار داشت: سلفی ها نخست فجایعی از قبیل 11 سپتامبر را دامن زدند اما پس از ورود آمریکا، تغییر عقیده رویه داده و به جنگ با مسلمانان که به گمانشان کافر قریب هستند، پرداخت.

حجت الاسلام حمادی ادامه داد: آشنایی طلاب با جریان شناسی گروه های سیاسی مورد اهتمام است چرا که از این طریق با تفکرات وهابیت و سلفی ها و خطرات شان بیش از بیش آشنا شده و مقابله بهتری با شبهات مطرح شده علیه مذهب تشیع خواهند داشت.

وی با ابراز تأسف از اینکه در برخی مناطق افکار وهابیت تبیلغ می شود، اظهار داشت: دوره امامت از هفته آینده و در قالب 16 جلسه با حضور طلاب پایه های ششم تا دهم در مدرسه برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) خرمشهر تصریح کرد: درس خارج با حضور 30 طلبه به صورت مجازی در خرمشهر برگزار می شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات