۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۵۶۶۲۴
امام‌جمعه کرج مطرح کرد؛

ضرورت شناخت روش های دشمن

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: دشمن‌شناسی برای همه لازم است، ولی کافی نیست و باید روش‌های دشمنی او را هم شناخت.
آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در یادواره شهدای مدافع حرم البرزی در پادگان قدس استان همدان، بیان کرد: شهدای مدافع حرم، اختصاص به یک نقطه و یک جغرافیا ندارند؛ بلکه یک جایگاه فرا ملی در جهان اسلام دارند.

وی اظهار کرد: بصیرت و قابلیتی که مدافعین حرم در خود به وجود آورده‌اند و توسعه‌ی فکری و روحی که پیداکرده و حاضرشده‌اند در نقطه‌ای خارج از مرزهای کشورشان به دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت (ع) که دفاع از اسلام و قرآن است، بپردازند، از عنایات حق‌تعالی بر آنان است.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: شهدای مدافع حرم، با نثار جان خود، منبع فیض پروردگار برای همه ما شدند و دیگران را سر سفره‌ی معرفت و نورانیت خود نشاندند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به وقوع تغییرات مهم و گسترده جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تمام هنجارهای موردنظر غرب در منطقه معروف به خاورمیانه، توسط انقلاب اسلامی به هم خورد و هیمنه غرب در این منطقه شکسته شد.

وی ادامه داد: صدور انقلاب به ملل دیگر که از اولین روز انقلاب آغاز شد، جان دوباره‌ای در کالبد آزادی خواهان دمید، ملت‌ها را بیدارتر کرد و منجر به بیداری اسلامی در سال‌های بعدی شد.

امام‌جمعه کرج گفت: انقلاب اسلامی، الگویی برای قیام و استقلال‌خواهی تمام ملت‌ها در برابر مستکبرین است؛ پس آنان نیز به دشمنی و مقابله با این انقلاب برخاستند و تلاش می‌کنند تا زمین‌گیرش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی یادآور شد: دشمنان با انواع حیله‌ها، شروع به توطئه و دشمنی کردند و یکی از مهم‌ترین اقداماتشان این بود که به بهانه‌های واهی ایران را عامل بی‌ثباتی منطقه معرفی کردند و با همین ادعاها، جنگی ۸ ساله را به ما تحمیل کردند، غافل از اینکه همین طراحی‌شان، جدای از تسریع رشد مادی و معنوی ما، موجب انتشار سریع‌تر انقلاب اسلامی شد و جامعه جهانی را با این فرهنگ و ارزش آشناتر ساخت.

وی بیان کرد: امام (ره) نیز به صدور انقلاب توسط جنگ تحمیلی اشاره کردند، حتی استقلال مادی کشور را مدیون دفاع مقدس دانستند و این واقعیت، امروز و پس از به ثمر نشستن تلاش‌های جوانان تلاشگر ما در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی، بیش‌ازپیش نمایان و مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: این انقلاب بانام الله آغاز شد و توسط مجاهدت دیگران از مصائب و گردنه‌های سخت گذشت تا به ما رسید و امروز هم برای تداوم ماندگاری این نعمت الهی، باید در مسیر باشیم، از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب فاصله نگیریم، دائماً باورهای دینی و اعتقادی خود را تقویت کنیم و بصیرت سیاسی و اجتماعی خود را بالا ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: عنوان پاسدار یا بسیجی و طلبه داشتن کافی نیست، بلکه باید تا توان داریم، در ابعاد مادی و معنوی قدرتمند شویم، یعنی به‌جایی برسیم که به تعبیر قران، دشمن حتی فکر حمله به ما را هم نداشته باشد؛ اما متأسفانه وی ادامه داد: امروز، انفعال بعضی از دولتمردان، وادادگی بعضی از عناصر داخلی و نفهمیدن فرهنگ و ارزش‌های انقلاب توسط بعضی خواص کار را به‌جایی رسانده که فضا برای رجزخوانی دوباره دشمن مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به راهبردهای رهبری، بسیار مهم است و اشارات ایشان به خطراتی چون «نفوذ»، «تحریف» و «لزوم انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن»، نباید فقط در حد یک سخنرانی و صرف موضع‌گیری دیده شود.

امام‌جمعه کرج افزود: مسئله تحریف امام و انقلاب اسلامی از مسائل مهم، خصوصاً برای شما پاسداران انقلاب است؛ در فضایی که عده‌ای، آشکارا به دنبال تحریف هستند، شما باید حقیقت و موجودیت و ریشه‌ها و مبانی انقلاب را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید از آن‌ها پاسداری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار کرد: می‌بینید که باوجود تأکیدات بی‌شمار امام راحل (ره) در وصیت‌نامه‌شان بر دشمنی با استکبار و در رأس آن آمریکا، امروز علناً می‌گویند بنای امام، برقرار شدن رابطه با آمریکا بود و با شعاری چون «مرگ بر آمریکا» مخالف بود.

وی بابیان اینکه انقلاب ما، انقلابی عدالت محور بود و از میان برداشتن طاغوت و برقراری عدالت، از مهم‌ترین مبانی و اصول آن است، خاطرنشان ساخت: انحراف آنجاست که در انقلابی که برای از بین بردن طاغوت قیام کرده و امامش خود را و انقلاب را از پابرهنگان می‌داند، عده‌ای مسئول شوند که به دنبال زنده کردن همان ارزش‌های طاغوتی باشند و دردناک‌تر اینکه آن‌کسی که برخلاف مسیر انقلاب حرکت می‌کند وزندگی او با هیچ‌یک از ارزش‌های انقلاب سازگاری ندارد را ذخیره انقلاب بنامند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: بیان اخیر رهبری در خصوص ارتجاع، مسئله‌ای مهم است و مسئولینی که به‌جای خدمت، به دنبال آلاف و الوف خود هستند، مصداق روشن این خطاب هستند و باید این‌گونه مخاطب قرار داده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه دشمن با تمام قوا قصد نابودی انقلاب را دارد و امروز، نمایان‌تر از گذشته، این دشمنی را ابراز می‌کند، یادآور شد: دشمن دوره‌ی ده‌ساله‌ای برای مهار انقلاب طراحی کرده که تغییر در باورها، اولین بخش آن است.

وی خاطرنشان کرد: امروز، هجمه دشمن سازمان‌یافته و دقیق‌تر از گذشته است و هر مجموعه ضد نظام، نقش معینی در این پازل دشمنی دارد تا با تغییر باورها و سبک زندگی، کشور را بدون جنگ و طی چند نسل، دچار استحاله و تسلیم کنند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه دشمن‌شناسی برای همه لازم است، ولی کافی نیست و باید روش‌های دشمنی او را هم شناخت، تصریح کرد: می‌بینید که چقدر خزنده در قالب سبک زندگی و پوشش و خوراک و ازدواج و یا مسائلی چون سند ۲۰۳۰ آموزش‌وپرورش یا ترویج فمینیسم، چگونه کمر همت به نابودی نظام اسلامی بسته‌اند که چنین الگویی را قبلاً در تلاش غرب برای فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نیز شاهد بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند تا پس از تغییر باورها، نگرش و رفتار افراد را هم عوض کند و با میدان‌داری غرب‌گرایان، نگاه مردم را به جهاتی ببرند که بتوانند در فضاهایی چون انتخابات، بهره‌برداری‌های خود را داشته باشند.

وی اقتصاد را حوزه‌ی بعدی هدف‌گذاری دشمنان دانسته و گفت: کاهش ارزش پول و ایجاد مشکلات در معیشت مردم و القای اینکه برای رهایی از این وضعیت چاره‌ای جز ارتباط با غرب نداریم، بخش دیگری از راهبرد ده‌ساله دشمن برای براندازی نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: گام بعدی دشمن، مخالفت با گفتمان انقلاب اسلامی به‌منظور ضربه زدن به اصول انقلاب است و وقتی تغییر گفتمان حاصل شد، خیانت‌های آشکاری چون حذف درس شهید فهمیده یا تصاویر شهید نواب صفوی از کتب درسی هم هیچ اعتراضی بر نخواهد انگیخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تأکید کرد: برای مقابله با دشمن باید ابتدا نحوه عملکرد او و آسیب‌ها را شناخت و قدرت تقابل خود را بالا برد؛ در ساخت‌وساز توسعه داد، تجهیزات را پیشرفته کرد و علی‌الخصوص آگاهی‌ها را در علوم و حوزه‌های مختلف ارتقا داد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه کرج

ارسال نظرات