۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۵۶۶۵۶
حجت الاسلام حقانی تبیین کرد؛

مواجهه انقلاب اسلامی با طبقه سرمایه‌سالار صهیونیستی

فعال عرصه صهیونیسم پژوهی گفت: بخشی از دشمنان انقلاب اسلامی از یک طبقه اجتماعی سرمایه‌دار تشکیل شده است که غالبا صهیونیست هستند؛ جمهوری اسلامی با یک طبقه اجتماعی سرمایه‌دار و سرمایه سالار مواجه است که تشنه دستیابی به کل دنیا است.
صهیونیسم جهانی

حجت الاسلام محمدمهدی حقانی موسس موسسه علمی فرهنگی حدیث لوح و قلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبیین رویکرد صهیونیسم بین‌الملل و تقابل آن با انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حقیقت بخش عمده دشمنان انقلاب اسلامی از یک طبقه اجتماعی پولدار و سرمایه‌دار تشکیل شده است که غالبا صهیونیست هستند؛ جمهوری اسلامی با یک طبقه اجتماعی سرمایه‌دار و سرمایه سالار مواجه است که تشنه دستیابی به کل دنیاست.

وی در ادامه عناصر صهیونیسم بین‌الملل را برشمرد و بیان کرد: ابرقدرت این طبقه اجتماعی آمریکا و سگ پاچه‌گیر آن در منطقه اسرائیل است و حکومت‌های مستبد در منطقه به این‌ کشورها وابسته است و خیلی از مراکز علمی در اختیار این‌ کشورها است؛ از این‌رو این‌ جبهه گسترده تشکیل شده و دشمن اصلی انقلاب اسلامی است، برای این کار ابزار فراوانی از جمله قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی دارند.

اهداف والای نظام سبب دشمنی استکبار

فرزند شهید حقانی به تشریح اهداف تشکیل نظام اسلامی پرداخت و گفت: از اهداف اولیه‌ تشکیل نظام جمهوری اسلامی بیرون کردن طاغوت و سپس حکومت نظام اسلامی بر کشور بوده است تا هدف بعدی که خارج کردن کشور از تحت نظام سلطه و صهیونیست و سپس مقابله با آنها بوده حاصل شود.

موسس موسسه پژوهشی لوح و قلم در ادامه افزود: نظام سلطه و استکبار، یک نظام ظالمانه و علیه بشریت است و نظام اسلامی برای دفاع از مظلوم و گرفتن حق بشریت با نظام استکبار درگیر می‌شود و طبیعتا جبهه استکبار با آن قدرت عظیم در40سال با کشوری که چنین اهداف والایی دارد دشمنی می‌کند.

فهم راهبردهای نظام نیازمند مطالعه تاریخ انقلاب

وی با تأکید بر ضرورت بازخوانی تاریخ انقلاب گفت: در حقیقت فهم میزان موفقیت راهبردهای نظام اسلامی در مقابل هجوم استکبار نیازمند مرور تاریخ انقلاب است؛ چراکه راهبردهای دشمن در برابر ایران هجومی بوده است و بایستی این هجوم‌ها لیست و ارزیابی شود.

حجت الاسلام حقانی افزود: طبیعی است که نظام اسلامی در ابتدای شکل‌گیری حالت دفاعی داشته باشد و مدافع مسیر و اهداف تعریف شده خود باشد؛ اما با قدرت یافتن انقلاب اسلامی راهبردهای نظام اسلامی از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تبدیل شده است، که رهبر معظم انقلاب هم با این بیان که «زمان بزن و در رو گذشته است» بارها روی این مسأله تأکید کردهاند، به این ‌معنا که نظام جمهوری اسلامی بیشتر از قدرت خود توانایی مقابله و فشار به نظام سلطه و ظلم دارد.

وی به پیروزی‌های راهبردی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: راهبرد دفاعی و راهبرد هجومی قابل مطالعه است، یکی از راهبردهای دشمن در اوایل انقلاب جنگ و هجوم نظامی بود که با دفاع هشت ساله مواجه شد و خود آنها هم به شکست برنامه‌هایشان و پیروزی ایران بارها اعتراف کردند و فراتر از پیروزی نظامی، اهداف ارزشمندی در هشت سال دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی بدست آمده است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب سعی داشتند با توطئه قومیت‌های مختلف مانند عرب، کرد، لر و ترک را  با نظام اسلامی درگیر کنند، توطئه‌هایی که یکی پس از دیگری شکست خورد و پیروزی راهبردی نظام اسلامی است.

پیشرفت‌ها حاصل محدودیت‌های استکبار

وی تحریم اقتصادی را راهبرد دشمن برای مقابله با اهداف نظام توصیف کرد و گفت: تحریم‌های اقتصادی با هدف از بین بردن نظام وضع شد و تا زمانی که این نظام ایستاده است به این‌ معنا است که آن راهبرد هم موفق نبوده و به شکست انجامیده است؛ چراکه صرفا قصد وارد کردن فشار اقتصادی بر جمهوری اسلامی را نداشتند.

پژوهشگر فقه حکومتی حوزه علمیه قم در پایان بر لزوم تبدیل تهدیدها به فرصت‌ تصریح کرد و گفت: هرزمان تهدید دشمنان در حوزه علمی و اقتصادی به فرصت تبدیل شد، نتیجه آن خودکفایی و در اختیار گرفتن ابزار قدرت مانند علم، فناوری و تکنولوژی شد و این پیشرفت‌ها حاصل محدودیت‌های استکبار است./۸۷۶/ت۳۰۲/س

خبرنگار: مهدی شاهی

ارسال نظرات