۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۵۶۶۸۹
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

برگزاري مراسم اعتکاف نيازمند يک مديريت توانمند است

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان برگزاري مراسم اعتکاف را نيازمند يک مديريت توانمند دانست و گفت: اعتکاف در تمامي مراکز بايد در اختيار مجريان غير اداري باشد.
حجت الاسلام عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني پيش از ظهر امروز در نشست شوراي اداري تبليغات اسلامي کاشان كه با دستورکار برنامه ريزي مراسم معنوي اعتکاف در اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاري مراسم اعتکاف نيازمند يک مديريت توانمند است.

وي مهم‌ترين برنامه سازمان در ماه هاي آينده را اجراي مراسم پرشور اعتکاف دانست و افزود: مراسم اعتکاف به عنوان يک ظرفيت معنوي بسيار برجسته با همت سازمان تبليغات اسلامي در سطح کشور تبليغ و حمايت شد و به لطف الهي امروز شاهد برگزاري اين مراسم در سراسر کشور به صورت خودجوش از سوي  مردم متدين در مساجد هستيم.

حجت الاسلام حسيني گستردگي برنامه اعتكاف در شهرستان كاشان را يادآور شد و بر تقويت شئون فرهنگي و مذهبي اعتكاف از سوي سازمان تبليغات اسلامي تأكيد كرد.

وي ادامه داد: اعتکاف در تمامي مراکز بايد در اختيار مجريان غيراداري باشد تا بتوانيم نقش اصلي خود را در تقويت برنامه هاي معنوي و فرهنگي و هماهنگي با دستگاه هاي دولتي در حوزه مسائل بهداشتي، امنيتي اجرا كنيم تا وظايف قانوني خود را به بهترين شکل انجام  داده باشيم.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان افزود: مجموعه مراکز اعتکاف و معتکفين در شهرستان کاشان نسبت به ساير شهرستان هاي استان اصفهان يک حجم قابل توجه است و مسائل اجرايي اعتکاف در شهر کاشان مانع از آن شده است که بتوانيم با ساير مراکز اعتکاف در بخش هاي شهرستان ارتباط موثر داشته باشيم، از اين رو ضروري است نشست هاي برنامه ريزي و هماهنگي به صورت بخش ويژه مناطق روستايي برگزار شود.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه قبل از اعتکاف دو نشست مهم برگزار خواهيم کرد که يکي ستاد اعتکاف شهرستان کاشان با حضور دستگاه ها و نهادهاي ذيربط خواهد بود و ديگري نشست مديران، رابطين و روحانيان اعتکاف خواهد بود، ابراز اميدواري كرد دستاورد اين نشست ها استفاده از تجارب سال هاي گذشته و ايجاد هم افزايي بيشتر براي برگزاري بهتر اعتکاف باشد.

وي همچنين با اشاره به ثبت نام اينترنتي معتکفين در سال گذشته خاطرنشان کرد: برگزاري مراسم اعتکاف نيازمند يک مديريت توانمند است که بر تمامي مسائل مورد نياز معتکفين اشراف داشته باشد و لازمه اين كار در اختيار داشتن اطلاعات و نيازهاي مخاطبان و ثبت نام اينترنتي اعتکاف است که در سال گذشته انجام شد و اين فرصت را فراهم كرده تا مدير اعتکاف بتواند متناسب با جنسيت، سن، تحصيلات، تعداد نوبت شرکت در اعتکاف برنامه هاي فرهنگي و اجرايي خود را تنظيم كنند.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان افزود: در اين سامانه قبل از اعتکاف ظرفيت هاي مخاطبان مورد پرسش قرار مي‌گيرد و مي توان از توانمنديهاي اجرايي و فرهنگي و تبليغي مخاطبان شرکت کننده نيز استفاده كرد و براي تمام معتکفين که به صورت اينترنتي ثبت نام شده اند اين امکان وجود داشته باشد تا اطلاعات و محتواي لازم در خصوص اعتکاف را از طريق کانال پيام رسان گپ دريافت کنند و نقطه نظرات و پيشنهادهاي خود را نيز منعکس كنند.

حجت الاسلام حسيني در ادامه با تقديراز شوراي هيئات مذهبي و حضور هيئات فاطمي در برگزاري مراسم باشكوه عزاداري ايام فاطميه در مبدان كمال الملك كاشان، گفت: برگزاري تجمع هيئات فاطمي دركاشان نشان از عمق دلبستگي جامعه مذهبي ما به خاندان اهل بيت(ع) است و اين تجمعات نقش مهمي در تحکيم همبستگي اجتماعي و تقويت باورهاي ديني جامعه دارد.

وي همچنين از تلاشهاي مجموعه همکاران در برگزاري برنامه هاي دهه فجر تقدير کرد و اظهار داشت: امسال با برنامه ريزي و پيگيري کارشناس قرآنی اداره تبليغات اسلامی کاشان 16 محفل انس با قرآن و برنامه هاي گفتمان ديني و برگزاري دوره هاي آموزشي و همايش هيئات مذهبي برگزار شد که نشان از عملکرد مثبت اين اداره در برنامه هاي دهه فجر است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات