۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۵۶۶۹۵
رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

استان اراک از ۱۰ تا ۲۵ مهرماه میزبان مسابقات سراسری قرآن خواهد بود

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امسال از ۱۰ تا ۱۵ مهرماه شهرستان اراک میزبان مسابقات سراسری قرآن خواهد بود.
مسابقات مسابقات قرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست خبری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار داشت: امسال مسابقات قرآنی در به سه بخش حفظ و قرائت، معارف و آواها و نغمات برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش حفظ مسابقات قرآن کریم شرکت‌کنندگان در حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل به رقابت می‌پردازند که حفظ 5 جزء صرفا در مرحله شهرستانی و بقیه موارد در سطح استانی و کشوری ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در بخش قرائت متسابقین در دو سطح تحقیق و ترتیل و مرحله استانی و کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره مسابقات در بخش معارف عنوان کرد: در بخش معارف مسابقات به تفسیر، حفظ موضوعی معارف و احادیث اختصاص دارد که در سطح استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی درباره میزان سن شرکت‌کنندگان در مسابقات، اظهار داشت: بر اساس توافق  سازمان اوقاف با وزارت آموزش و پرورش مسابقات قرآنی دانش آموزان ی در فرآیند دیگری از مهرماه خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: متسابقین اجازه دارند در سه رشته همزمان شرکت کنند اما کسانی که در رشته قرائت، ترتیل و حفظ شرکت دارند نباید در اذان و دعاخوانی شرکت داشته باشند.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه داوطلبان با مراجعه به سایت www.Quraniran.ir اطلاعات بیشتری درباره کم و کیف مسابقات دریافت کنند، اظهار داشت: زمان آزمون حفظ از 20 بهمن تا 20 فروردین سال آینده است.

وی با بیان اینکه امسال میزبان مسابقات قرآنی شهرستان اراک خواهد بود، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات در سطح شهرستان از 20 فروردین تا 20 اردیبهشت، در سطح استانی از اول تیرتا 6 مرداد، و در سطح کشوری از  10 تا 25 مهرماه خواهد بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات