۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۵۶۸۵۱
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

احیای امر به معروف صیانت از وحدت اسلامی است

آیت‌الله سعیدی در تبیین اهمیت و نقش استراتژیک امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی، صیانت از وحدت را اساسی ترین محور این فریضه الهی برشمرد.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم که در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد صیانت از وحدت را اساسی ترین محور امر به معروف و نهی از منکر توصیف کرد و اظهار داشت: تأسیس هیئت اندیشه‌ورز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، فعالیت مطلوبی است؛ چراکه الهام گرفته از بیانات مقام معظم رهبری است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در تببین اهمیت و نقش استراتژیک امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی به آیات 102 تا 104 سوره آل‌عمران اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که پیگیری مسائل مربوط به ارزش های جامعه اسلامی  از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بر این اساس معتقدم که این سه آیه به‌نوعی با هم چینش شده و در ارتباط هستند، درواقع امر به تقوا در «حق تقاته» است و اگر فردی بخواهد به این آیه عمل کند باید «حق تقاته» را بشناسد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در عین این که نسبت به برخی امور گله‌مند هستند، اما بارها اهمیت آن را بیان و پی گیری می‌کنند؛ بر این اساس در مسئله برجام چندین بار بیان کردند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد اما عده ای این دیگاه رهبری را نمی پذیرفتند، ولی اکنون به دیدگاه رهبری علم پیدا کرده و آن را به زبان می‌آورند.

امام جمعه قم در ادامه به تبیین آیات مذکور پرداخت و ابراز داشت: باید توجه داشت هنگامی‌که آیه موضوع تقوا را بیان می‌کند، می‌فرماید «مؤمنان جمع شوید و دنبال وحدت باشید» بر این اساس این الگوی واژه گزینی قرآن کریم نشان می‌دهد وحدتی که خداوند می‌فرماید با تقوا ارتباط دارد و تقوا وحدت را تشکیل می‌دهد.

آیت‌الله سعیدی به غربت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و عنوان داشت: از هنگامی‌که این فریضه بنا شده، غربت نیز وجود داشته است؛ بر این اساس اگر بنا شد حق تقوا ادا و نگاهی به گذشته شود، بدون شک آسیب‌هایی را به دنبال دارد، ازاین‌رو باید از گرایش افراد به وحدت و تقوای الهی حمایت کرد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات