۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۵۶۸۵۴
رایزن فرهنگی ایران در آفریقا:

خطبه فدکیه خطبه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شود

حجت‌الاسلام معرفت از دست اندرکاران فعال در زمینه امر به معروف خواست که خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) را به عنوان خطبه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کنند.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز دیدار اعضای هیئت اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با آیت الله سعیدی در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام حسین معرفت طی سخنانی با اشاره به اینکه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر فرصت آزمون و خطا بسیار کم است، اظهار داشت: با توجه به اینکه فرصتی برای خطا وجود ندارد و از طرفی انتخاب اعضای هیئت اندیشه ورز از حساسیت های ویژه ای برخوردار بود از افراد خبره و فعال در این هیئت استفاده شده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در اداره های مختلف تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام محمد معرفت از دیگر اعضای هیئت اندیشه ورز حاضر در این دیدار در ابتدای سخنان خود به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)اشاره کرد و اظهار داشت:حضرت زهرا(س)در خطبه فدکیه می فرماید «شما هدف امر به معروف و نهی از منکر هستید».

رایزن فرهنگی ایران در آفریقا در ادامه سخنان خود به طرح پیشنهادی به مسؤولان پرداخت و گفت: اگر امکان دارد دست اندرکاران فعال در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان خطبه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شود؛ چراکه شمولیت امر به معروف و نهی از منکر در این خطبه دیده می شود.

حجت الاسلام معرفت با اشاره به اینکه مبالغ نجومی فراوانی در کشور هزینه مواردی می شود که در راستای اهداف نظام نیست، عنوان داشت: بودجه ها باید تقسیم شود و قسمتی از آن به ستاد امر به معروف و نهی از منکر داده شود؛ چرا که هدف نهضت همان نهضت عاشورا بوده و استواری نظام به اینگونه مسائل است.

رایزن فرهنگی ایران در آفریقا با بیان اینکه مسائل مالی در حد نیاز در زمینه انجام فعالیت ها موثر است، گفت: اگر می خواهیم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گام های موثر و تاثیرگذاری برداریم باید برای تامین هزینه در سطح کلان کشور اقداماتی انجام دهیم.

حجت الاسلام معرفت در پایان سخنان خود ابراز داشت: امیدواریم حمایت های مادی و معنوی مسؤولان را از ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشاهده کنیم تا بتوانیم دراین زمینه گام های مطلوبی برداریم.

گفتنی است محمد یزدان پرست نیروی مستقر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آموزش پرورش استان قم از دیگر اعضای حاضر در این دیدار بود که به ارائه گزارش پرداخت.

یزادن پرست در این جلسه با بیان اینکه حق مطلب درباره امر به معروف و نهی از منکر ادا نمی شود، گفت: مسؤولان باید بر اساس وظایف خود شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهند، چرا که اگر نواقص را برطرف نکنیم نمی توانیم امید به پیشرفت داشته باشیم.

رابط ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش با تاکید بر این که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید از جهت مالی حمایت شود، گفت: باید در موضوع مطالبه گری نیز پیگیری منظم صورت گیرد چراکه این نظم با تشکیل جلسات مکرر و مستمر انجام شدنی خواهد بود.

همچنین حجت الاسلام بهارلو، حقوق دان هیئت اندیشه ورز در این دیدار به مساله مطالبه گری از مسؤولان اشاره کرد و گفت: در هیئت اندیشه ورز تلاش شده است با تشکیل قرارگاه مصلی، هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر تبیین امر به معروف و نهی از منکر است تا بتوانیم مطالبه گری های خود را به دنبال داشته باشیم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات