۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۸۷۱
سرمقاله؛

نیست كردن مسائل هست!

شگرد جدید در عرصه رسانه، «هست» كردن مسائل «نیست» و «نیست» كردن مسائل «هست» است و فلسفه پدیداری «آمدنیوز» كه توسط شبكه های جاسوسی دشمن تدارك دیده شده همین است.
جنگ و رسانه

به گزارش خبرگزاری رسا، كوچك كردن مسائل بزرگ و بزرگ كردن مسائل كوچك، یك شگرد شناخته شده رسانه‌ای برای پنهان كردن یك حقیقت و آشكارسازی یك حقیقت نماست! در این پنهان كردن و آشكار‌سازی یك فریب و نیرنگ وجود دارد تا عده ای به منافعی برسند یا عده ای از رسیدن به حق خود محروم شوند. از همه مهم‌تر كسانی كه باید در مقام پاسخگویی باشند، از این معركه یك حركت فرار به جلو داشته باشند.

شگرد جدید در عرصه رسانه، آنچه گفته آمد نیست، بلكه «هست» كردن مسائل «نیست» و «نیست» كردن مسائل «هست» است. فلسفه پدیداری «آمدنیوز» كه توسط شبكه های جاسوسی دشمن تدارك دیده شده همین است.

سوژه‌یابی و كشف مسئله یا مسائل واقعی كه ربط مستقیم با منافع و امنیت ملی و رفاه مردم دارد فوق‌العاده مهم است و ما را از توهّم و خیال به عالم واقعیت‌هایی كه قرار است با آنها دست و پنجه نرم كنیم ، بیرون می آورد.

داستان‌های سورئالیستی كه از مسائل مبتلابه جامعه، برخی در تریبون‌های ملی  مطرح می كنند و مخاطب را مدام در كش و قوس خیال و واقعیت قرار می دهند، از این دست است. اینكه در یك تریبون مخاطب آن نخبگان علمی كشور ، فرهیختگان دانشگاهی و دانشجویان جوان و نخبه هستند گفته شود؛ «آیا با گذاشتن یك جلد قرآن توی داشبورد ماشین، آن ماشین اسلامی می‌شود؟!» یا گفته شود؛ «عده‌ای می گفتند ما هر چه از علم نیاز داریم، می توانیم از حوزه‌های علمیه به دست آوریم و نیازی به دانشگاه نداریم»، طرح این مسائل خلاف واقع ناظر به كدام مسائل اصلی مردم و كشور است؟ جنس این حرف‌ها از جنس «هست» كردن مسائل «نیست» و «نیست» كردن مسائل «هست» می‌باشد. چون در كل مساحت و طرح مباحث مربوط به اسلامی كردن علوم انسانی هرگز كسی به این حرف‌ها تفوه نكرده است.

اسلامی كردن علومی كه موضوع آن انسان است از امور بدیهی است چون فهم و ادراك مادی و الهی دانشمندان، در این حوزه‌ها هر كدام اثر و تأثر خود را دارد، در علوم انسانی نوع فهم از انسان اگر متفاوت باشد نتایج متفاوت به دست می‌آید. رئیس جمهور در همین تریبون عمومی اعتراف می كند؛ «علم بر مبنای تفكر مادی ابزار قدرت و سلطه است، علم بر مبنای تفكر اسلامی در خدمت انسان ‌هاست.» پس خود او اعتراف دارد مبنای اسلامی یا مادی «عالم» در «معلوم» او دو نتیجه متفاوت به دست می دهد.

پس این تكه پرانی‌های سخیف كه هرگز كسی به ‌آن تفوه نكرده برای تخطئه اسلامی كردن علوم انسانی چه معنایی می دهد؟ كدام دانشمند حوزوی و دانشگاهی كه در حوزه علوم انسانی اسلامی نظریه ‌پردازی می كند، گفته است ما ماشین اسلامی و غیر اسلامی داریم یا  گفته است ما هرچه  از علم نیاز داریم می توانیم در حوزه ‌های علمیه به دست آوریم و نیازی به  دانشگاه نداریم؟! امروز صدها روحانی در دانشگاه درس می‌خوانند یا تدریس می كنند و هزاران دانشجو در حوزه مشغول تحصیل توأمان هستند و با هم داد و ستد علمی دارند.

آقای روحانی می گوید؛ دسته ‌بندی علوم به دینی و ضد دینی، سنتی و جدید، درست نیست. من نمی‌دانم چه كسی این دسته‌بندی را كرده است؟ این حرف مثل دو حرف قبلی، رفرنس ندارد. علم یا علم است یا جهل و خالی ‌بندی و فریب. علم ، نور است از جنس حقیقت و روشنایی. دهه 40 و 50 یك مشت احمق در همین دانشگاه‌های ما پیدا شدند و گفتند ماركسیسم یك علم است، یك ذره هم كوتاه نیامدند و حاضر نشدند در هیچ كرسی نظریه‌پردازی و آزاداندیشی نقد این تفكر غلط را به گفتگو بگذارند. با همین توهّم، صدها جوان دانشجو بر اساس همین‌ گزارش غلط ضد علمی حتی جان خود را فدا كردند.

الان هم عده ای از روی غفلت همه فرآورده‌های دانشگاهی دنیای لیبرالیسم را علم می دانند و می خواهند ‌آن را با برچسب علم به محافل علمی ما در حوزه علوم انسانی به ویژه جامعه شناسی، روان‌شناسی، مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی قالب كنند.

یك استاد دانشگاه كه عالی‌ترین مدارج علمی را از دانشگاه‌های معتبر آمریكا در زمینه حقوق بین الملل و جامعه‌شناسی دارد، در معتبرترین دانشگاه‌های كشور تدریس می‌كند. سر كلاس هم یك كلمه از خدا و قیامت و پیامبر و وحی و... نمی گوید، مبلّغ و مروّج لیبرالیسم و سكولاریسم هم هست، یك دفعه سر از یك سرویس جاسوسی در‌می‌آورد و سرّی‌ ترین اسرار كشور در حوزه دفاعی را در اختیار دشمن قرار می‌دهد. رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی حداقل باید در نشست جشنواره خوارزمی از چنین پدیده‌ای اظهار تأسف می‌كرد و به علم سكولار، علم غیر دینی یا به قول خودش ضد دینی و ضد مردمی لعنت می‌فرستاد. این استاد دانشگاه پس از رو شدن دستش در خیانت به ملت، خودكشی می كند، امری كه در هیچ مذهب و دینی در جهان و هیچ مكتب مادی، مشروع و معقول نیست.

رئیس جمهور به جای هشدار به دانشگاه‌ها در مورد اساتید دوتابعیتی و زیان علوم انسانی متكی بر تفكر مادی، می‌آید اسلامی شدن علوم انسانی را با عبارات موهن و غیر واقعی تخطئه می‌كند. او به جای تشكر از هوشیاری نیروهای امنیتی در كشف و خنثی كردن این باند جاسوسی، در نشست جشنواره خوارزمی می گوید: «این حرف درستی نیست كه ما به اساتید و پژوهشگران خود مشكوك باشیم.» اولاً كسی این حرف را  نزده است، غالب اساتید دانشگاه‌های ما مسلمان و مردم دوست و علاقه‌مند به نظام هستند. ثانیاً در این مورد خاص، مشكوك نیستیم، یقین داریم این جماعت به اصطلاح استاد و پژوهشگر با اسناد غیر قابل انكار علیه ملت و مصالح ملی به عنوان یك شهروند آمریكایی، اسرائیلی و انگلیسی عمل می كردند. مردم امروز هزار مسئله محیط زیستی دارند؛ ریزگردها، آلودگی ها، خشك كردن تالاب‌ها و... برخی بزرگان علم غیر دینی در دانشگاه و دستگاه اجرایی محیط زیست به جای حل این مشكلات دنبال جاسوسی برای دشمن و لو دادن مقرهای موشكی و رصد تأسیسات هسته ای ما بودند.

رئیس جمهور هنگام خواندن روضه این مصیبت، اگر غش و ضعفی دارد باید به سمت منافع ملی و ملت بیفتد نه آن طرف كه بوی كفر و بی‌دینی و وطن‌فروشی می‌دهد.

قدرناشناسی رئیس جمهور از كار دستگاه‌های امنیتی و قضائی در این مورد فراموش كردن سوگند ریاست جمهوری در حفظ استقلال و امنیت ملی، ترویج دین و اخلاق، حراست از مرزهای كشور و... بخصوص اجرای قانون اساسی است.

با تاسف و تاثر باید گفت؛ آقای روحانی در حال انجام كاری است كه به آن می گویند «هست كردن» مسائل «نیست» و «نیست» كردن مسائل «هست».

مسئله استقلال اقتصادی كشور، مطالبات معیشتی مردم، اجرای اصول متقن قانون اساسی در حوزه اقتصاد، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از مسائل اصلی و حیاتی كشور است. رئیس جمهور با فراموش كردن وظایف خود در پی خلق مسائلی است كه نه وجود دارد نه در حوزه وظایف و اختیارات اوست و نه ورود او مشكلی را از مشكلات كشور حل می كند.

ای كاش آقای روحانی قبل از سخنرانی، این بیانات امام (ره) در صحیفه نور را یك بار مرور می كرد تا جهت حرف‌های او مقوّم گفتمان امام در حوزه علم و مباحث دانشگاهی می شد. بیانات امام (ره) را با هم بخوانیم، خالی از لطف نیست. این حرف‌ها هنوز در گوش دانشگاهیان متعهد و نخبگان علمی كشور زنده است. نمی دانم چرا رئیس جمهور آن را فراموش كرده است.

- خیال نكنید در غرب خبری هست. (20/3/58)

- درد ما این است كه غربزده هستیم. (15/12/57)

- ما می خواهیم یك مملكت اسلامی درست كنیم. (26/3/58)

- تا از غربزدگی بیرون نیاییم، استقلال پیدا نمی كنیم .(17/6/58)

- ما نمی خواهیم یك مملكت غربی درست كنیم، ما حقوقدان غربی لازم نداریم. (26/3/58)

/۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات