۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۹۵۱
حجت‌الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

حمایت مردم و استقامت ولی‌فقیه عامل حفظ نظام جمهوری اسلامی

حجت‌الاسلام پناهیان در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حمایت مردم و استقامت ولی‌فقیه عامل حفظ نظام جمهوری اسلامی است.
جبهه مقاومت اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته شهدا هم‌زمان با دهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شیراز با عنوان «قدس را هدف داریم» شامگاه سه‌شنبه در دانشگاه شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد پناهیان سخنران این برنامه با ارج نهادن فرهنگ جهاد و شهادت، اظهار داشت: جریان جهاد و شهادت‌طلبی در تمام اقوام و ملل یک موضوع ثابت است و هیچ فرقی بین مجاهدان لبنانی، سوری، عراقی و... نیست.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس کمتر از یک میلیون نفر در جبهه‌های جنگ حاضر شدند، ادامه داد: تازه انقلاب شده بود و فضای معنوی بر افراد حاکم بود اما جامعه رشد نکرده بود و از 20 میلیون نفر تنها 800 هزار نفر وارد میدان مبارزه شدند و متأسفانه به خاطر خالی بودن جبهه‌های جنوب بسیاری از شهدا به خاطر غربت شهید شدند.

پناهیان افزود: باب جهادی که در سوریه باز شد و ایستادگی که جوانان نشان دادند از نشانه‌های پیشرو بودن انقلاب اسلامی است، برخلاف گذشته جوانان ما میل بیشتری به جهاد و مبارزه دارند؛ حداقل 50 درصد از جوانان لبیک‌گو هستند و اگر رهبری دستور می‌دادند برای حضور در سوریه میلیون‌ها نفر آماده بودند که برای دفاع به سوریه و حتی عراق و یمن بروند.

این واعظ یادآور شد: در گذشته می‌گفتند شهدا در دانشگاه‌ها دفن نشوند، مگر اینجا قبرستان است؛ اما بعد ارتباطی که دانشجویان با شهدا برقرار کردند را دیدند هرچند در حوزه‌ها این امکان نبود و اجازه تشیع و دفن شهید نمی‌دادند و فضایی در حوزه‌ها حاکم بود شبیه همان شرایطی که با امام (ره) به مخالفت بر می‌خواستند.

وی با بیان اینکه شهدایی که با اقتدا به حضرت زهرا (س) گمنام شهید شدند، یا شهدایی که می‌خواستند جسمشان بعد از شهادت به شهرها برنگردند، از این مسئله ناراحت بودند که چرا مردم حرف امام را گوش نمی‌دهند و به جبهه نمی‌آیند، گفت: اما بعد از مدت‌ها باید از خودمان بپرسیم که چرا دوباره برگشتند، آمدن آن‌ها به این معنی است که جامعه رشد کرده است.

حجت‌الاسلام پناهیان با انتقاد از حذف داستان شهید حسین فهمیده از کتاب درسی دبستان ابراز داشت: برخی‌ها مطرح می‌کردند که چرا با وجود اینکه برجام اتفاق افتاده اما هنوز روحیه شهادت‌طلبی در کتاب‌های درسی موجود است، حسین فهمیده چون فرهنگ مبارزه به دانش آموزان منتقل می‌کرد آن‌ها ناراحت بودند و رهبری هم خودشان هشدار دادند که بعضی‌ها می‌خواهند فرهنگ جهاد را حذف کنند.

به گفته وی در جریانات سیاسی چپ یا راست و حزب الهی نداریم، اگر روحانی می‌گوید رفراندوم احمدی‌نژاد هم همان حرف را می‌زند و باید ببینیم چه شده است که این‌ها در موضوعاتی به اشتراک رسیدند.

حجت‌الاسلام پناهیان تأکید کرد: استقامت ولی‌فقیه موجب حفظ این نظام و ساختار شده است و برخی‌ها به هر طریقی حتی به وسیله دراویش می‌خواند این نظام را متزلزل کنند.

وی ادامه داد: طی 40 سال با حمایت مردم نظام جمهوری اسلامی ایران قوام یافته است و با وجود مشکلات همچنان مردم به‌پای آرمان‌ها و امام خود هستند.

این واعظ افزود: آقای آمریکایی می‌گوید که رهبر ایران، این ابر حریف کاری کرده است که امت اعتماد توأم با اعتقاد به او دارند و هرکسی از داخل کشور که می‌تواند باید بیایید وسط میدان و این استقامت را بشکند.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: 40 سال مقاومت جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بی‌سابقه است حتی حکومت پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) هم به خاطر عدم همراهی مردم نتوانست چند سال بیشتر طول بکشد، اما قدرت فهم و درک مردم ما نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: فرهنگ جهاد، شهادت و مقاومت این توانایی را دارد که باطل را رسوا کند، این فرهنگ متصل به امام و ولی جامعه است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) سال 41 در سخنرانی خود گفته بود که مگر فرزندان زهرای اطهر اجازه می‌دهند که مستکبرین و یهود بر آن‌ها سیطره پیدا کند، یادآور شد: امام سال‌ها پیش حرف از نابودی اسرائیل زد و هدف را قدس معرفی کرد، اصلاً انقلاب برای همین هدف اتفاق افتاد، علت حرکت امام علی (ع) به شامات هم بیت‌المقدس بود.

وی افزود: الگوی ایجاد انقلاب حماسه حضرت زهرا (س) و الگوی مقاومت در جنگ امام حسین (ع) بود، آن موقع وقتی فاطمه (س) فریاد زد کسی جوابش را نداد اما امام (ره) که گفت طاغوت باید سرنگون شود همه لبیک گفتند.

حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد: رئیس‌جمهور ما به سازمان ملل می‌رود و این‌طور می‌گوید که خداوند در قرآن وعده داده است که به صلح‌طلب‌ها، اهل گفت‌وگو و مذاکره‌کننده‌ها کمک می‌کند، من متعجب شدم از این سخنان و با خودم گفتم مگر دین عوض‌شده است؛ مگر پیامبر نفرمود که طواغیت را نابود کنید، بعد از جنگ بدر حضرت امیر (ع) فرمود: وقتی اسلام قوی شد و مسلمین زیاد شدند این آیه نازل شد که با مستکبرین ننشینید، سست صحبت نکنید و بروید به سمت هدف که نابودی طواغیت است.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه خون شهید است که قدرت می‌دهد، اظهار داشت: طبق روایات ایرانی‌ها در آخرالزمان بهترین امت هستند که به خاطر قیام آن‌ها ریشه مستکبرین خشک می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: قدرت مردم ایران با دهه 60 برابر نیست، غلبه حزب‌الله و زمینه‌سازی برای ظهور به‌طورقطع ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این برنامه که به همت مجمع یادواره شهدای دانشگاه شیراز برگزار شد، احمد بابایی به شعرخوانی پرداخت و از چند تن از دانشجویان دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز که جزء خانواده شهدای سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و... بودند تجلیل و تقدیر شد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات