۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۵۶۹۶۵
رییس موسسه امیر بیان:

سخنرانی دینی باید سبب افزایش سطح علمی مخاطبان شود

رییس موسسه امیر بیان با اشاره به راهکارهای افزایش تاثیرگذاری سخنرانی دینی، گفت: ارائه راهکار در سخنرانی دینی باید با توجه به مشکلات و موانع مخاطبان باشد تا تاثیرگذاری بیشتر شود.
حجت الاسلام هادی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سامان هادی پور رییس موسسه امیر بیان صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به ضرورت استفاده مبلغ از روش بیان سخنرانی موثر بیان داشت: یک سخنران موفق باید سخنرانی خود را با معیارهای فن خطابه همسو کند.

وی تصریح کرد: مخاطب شناسی، انتخاب و طراحی موضوع جذاب و موثر، پردازش مناسب موضوع و پیام، جمع آوری محتوا و چینش موثر مطالب از گام هایی است که سبب موفقیت مبلغ در سخنرانی دینی خواهد شد.

رییس موسسه امیر بیان با اشاره به راهکارهای افزایش تاثیرگذاری سخنرانی دینی بیان داشت: ارائه راهکار در سخنرانی دینی باید با توجه به مشکلات و موانع مخاطبان باشد تا تاثیرگذاری بیشتر شود.

وی در ادامه افزود: مبلغان باید با استفاده از روایات اهل بیت(ع) که شامل مشکلات و موانع و بیان راهکار است سخنرانی خود را تهیه و تسلط به روایات اهل بیت(ع) سبب موفقیت در تبلیغ خواهد شد.

حجت الاسلام هادی پور گفت: سخنران موفق فردی است که مخاطبان خود را شناسایی کند و نسبت سطح فهم آنها مطالب خود را آماده کند و این احتمال وجود دارد که در بعضی از مکان ها افراد با سطوح متفاوتی حاضر شوند و مبلغ باید با استفاده از فن خطابه مطالب خود را به نسبت مخاطبان آماده کند.

وی در ادامه افزود: سخنرانی دینی باید سبب افزایش سطح علمی مخاطبان شود و این امر زمانی محقق می شود که سخنران با بیان مطالب مناسب و با مخاطب شناسی محتوا را ارائه دهد.

حجت الاسلام هادی پور در پایان گفت: سخنران باید بعد از بیان راهکار مناسب و با توجه به مشکلات موانع راه، خطرات احتمالی معصیت را برای مخاطبان معرفی کند تا سخنرانی موثری داشته باشد./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات