۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۵۶۹۹۰
مدیر مدرسه علمیه امام علی ساری:

اتلاف وقت و روزمرگی آسیب جدی پیش روی طلاب است

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با تأکید براین که طلاب باید در جامعه به گونه ای رفتار کنند که گرایش مردم به دین و معارف اسلامی هر روز بیشتر شود، گفت: مردم روحانیت را تجسم واقعی دین در جامعه می دانند و نباید به گونه ای رفتار شود که مردم دین گریز شوند.
مدیر مدرسه علمیه امام عی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری امروز در درس اخلاق خود در جمع طلاب این مدرسه، علم و تقوا را دو بال برای رشد و تعالی هر طلبه دانست و گفت: اگر یک طلبه به هر یک از این دو بال بی توجهی کند نمی تواند به قله پیشرفت در حوزه دست پیدا کند.

وی، اتلاف وقت و روزمرگی در حوزه را یکی آسیب های مهم پیش روی طلاب دانست و افزود: یکی از مراجع تقلید نقل می کرد وقتی می بینم طلاب در حیات مدرسه وقت خود را به بطالت می گذرانند بسیار غصه می خوردم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرصتی که امروز در اختیار طلاب حوزه قرار داده شده بازگشت پذیر نیست، تصریح کرد: طلبه باید قدر لحظه های عمر را بداند و هر ثانیه آن در جهت کسب علم و تقوا بهره گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که طلاب امروز در فصل بی نظیری از عمر قرار دارند، بیان داشت: باید قدر دوران جوانی را دانست و از این فرصت های طلایی در جهت کسب علم، اخلاق و مهارت های لازم بهره گرفت.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که هویت یک طلبه به عمل او است، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه نتواند آموخته های خود را در عمل ثابت کند از هویت طلبگی دور شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علم بدون عمل نمی تواند موجب سعادت و تعالی انسان شود، تصریح کرد: یک طلبه به عنوان مبلغ و مروج دین باید نسبت به آنچه که بیان می کند متعهد باشد و به آن عمل کند تا جامعه با آنها پیوند بخورند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، عمل علمای بزرگ موجب گرایش و پیوند عمیق میان آنها و مردم شده است، بیان داشت: مردم رفتار و کردار آن شخصیت های بزرگ حوزه را الگوی رفتاری خودشان قرار می دادند و از چنین بزرگانی حرف شنوی خاصی داشتند.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید براین که طلاب باید در جامعه به گونه ای رفتار کنند که گرایش مردم به دین و معارف اسلامی هر روز بیشتر شود، خاطرنشان کرد: مردم روحانیت را تجسم واقعی دین در جامعه می دانند و نباید به گونه ای رفتار شود که مردم دین گریز شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و فضلای حوزه عمر خود را وقف حفظ و حراست از دین و ارزش های الهی کردند، بیان داشت: یک طلبه نیز باید به گونه ای درس بخواند تا بتواند جامعه از مبانی دینی و اعتقادی سیراب کند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که طلاب باید روش و منش آنها متناسب با یک مبلغ دین باشد، خاطرنشان کرد: کسی که مسؤولیت مهم تبلیغ شریعت محمدی را عهده دار است باید متخلق به اخلاق حسنه باشد و ضمن پایبند بودن به ذی طلبگی، به وظایف و رسالت اصلی خود در برابر جامعه و مردم به خوبی عمل کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که همه داشته های خود را باید در عمل به مردم عرضه کنیم، بیان داشت: امروز جامعه طلبه ای که از لحاظ اخلاقی و رفتاری در جایگاه مناسبی قرار ندارد، نمی پذیرد بلکه پذیرای طلبه و روحانی عمل گرا است.

استاد حوزه علمیه مازندران، کسب تقوا در حوزه را نیز یکی دیگر از وظایف مهمی دانست که طلاب حوزه باید نسبت به آن توجه کنند، گفت: طلبه هر چقدر هم از لحاظ علمی در سطح بالای حوزه قرار داشته باشد، باید به تقوا و معنویت را در خود تقویت کند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه سخنان خود به برخی رذایل اخلاقی اشاره کرد و با بیان این که کبر و غرور از جمله این مسائل است که حوزویان باید به شدت از آن دوری کنند، بیان داشت: منیت و غرور دین انسان را نابود می کند که یک طلبه باید به شدت از آن دوری کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه هم و غم طلبه باید کسب علم و تقوا باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مواقع از نگاه مادی طلاب سخن به میان می آورند که بسیار جای تأسف و نگرانی دارد و نباید این نوع نگاه در فضای حوزه فراگیر شده و گسترش یاید چون یک آفت بزرگی است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات