۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۵۶۹۹۳

شیخ الازهر خواستار همکاری کشورهای اسلامی در مبارزه علیه افراط‌گرایی شد

شیخ الازهر با بیان لزوم همکاری کشورهای اسلامی در مبارزه با افراط گرایی خواستار ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان و مذاهب اسلامی شد.
احمد طیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در دیدار با شیخ فرید اسد عمادی معاون وزارت اوقاف کویت و شیخ حسن عبدالله سهل مدیر دارالاسلام اندونزی بر ضرورت مبارزه با افراط گرایی تاکید کرد.

احمد طیب گفت: الازهر با ارئه راهکارهای علمی و تبلیغی برای تبیین حقیقت اسلام رحمانی که خط مشی رفتاری این نهاد دینی است از هر تلاش خالصانه در مبارزه با افکار انحرافی حمایت می‌کند.

وی با تجلیل از مواضع علمای جهان اسلام در آگاهی بخشی به جوانان و بصیرت افزایی خاطر نشان کرد: مشکلات و بحران‌های کشورهای اسلامی نشات گرفته از فهم اشتباه آموزه‌های اسلام است.

شیخ الازهر افزود: پیام الازهر تنها منحصر به چهارچوب دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی در داخل مصر نیست بلکه دانش آموختگان الازهر وظیفه دارند که پیام اسلام رحمانی را به گوش تمام مسلمانان در سرزمین‌های اسلامی برسانند.

احمد طیب در پایان بر لزوم همکاری علما و نخبگان دینی برای برقراری صلح، ثبات، همزیستی مسالمت‌آمیز، نشر فرهنگ پذیرش مخالف تاکید و تصریح کرد که الازهر در این راه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد./981/ب903/ر

ارسال نظرات