۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۵۷۲۴۱
مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سند تحول بنیادین نیازمند فهم نظری

رییس ستاد اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبانی نظری را چهارچوب فکری اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و بر شناخت دقیق این مبانی تأکید کرد.
مددی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر رضا مددی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد با اشاره به اهمیت تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: ما از مسیر همکاری حوزه و آموزش و پرورش به دنبال جاری کردن تفکر و تربیت اسلامی و تبیین سند تحول و مبانی نظری آن هستیم.

وی افزود: ترویج، تشریح و تبیین تربیت اسلامی در آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین مأموریت های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است که شناخت دقیق از سند تحول از الزامات اجرای آن محسوب می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این همکاری ها تلاش می شود که با استفاده از مفاهیم و مطالب موجود، تصویری از تربیت اسلامی در کشور ترسیم شود و در آموزش و پرورش که وظیفه تربیت رسمی و عمومی کشور را برعهده دارد، این موضوع به شکل یک گفتمان درآید.

وی مبانی نظری را چهارچوب فکری این سند دانست و خاطرنشان کرد: مبانی نظری چهارچوب فکری تحول در آموزش و پرورش محسوب می شود و خلأ جدی در این بخش، فهم صحیح و دقیق از این مبانی است.

مددی اضافه کرد: اگر کسی مبانی نظری این سند را متوجه نشود، نمی تواند در برنامه ریزی، طراحی، سیاست گذاری و تولید محتوا موفق عمل کند و بسیاری از کلیدواژه ها در این سند وجود دارد که بدون شناخت مبانی نظری نمی توان آن را فهمید و اگر برنامه ای نیز تدوین شود عمیق نخواهد بود.

وی تأکید کرد: فهم درست مبانی نظری رمز موفقیت اجرایی شدن سند تحول است و بازنگری در سند تحول بنیادین نیز باید ناظر به مبانی نظری باشد چراکه این مبانی قابل اعتماد و تکیه هستند.

رییس ستاد اجرایی تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: براساس سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در برنامه ششم توسعه که به تصویب مجلس رسیده و برای اجرا به دولت داده شده است، مهم‌ترین و اصلی ترین تکلیف آموزش و پرورش پیگیری سند تحول بنیادین است و رهبر انقلاب در دیدارهای مختلف به مسؤولان آموزش و پرورش تلنگر می زنند که از اجرای این سند غافل نشوند.

مددی ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه ششم توسعه بر آن تأکید شده است، بحث اجرای سند تحول بنیادین است که در دو بخش؛ تأکید بر اجرا و جلوگیری از هرگونه اقدامی که مغایر با سند تحول، مورد اشاره قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تمامی سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر مبتنی بر سند تحول بوده است که اجرای این سند نیازمند زیرساخت ها و فراهم شدن شرایط و الزامات خاص خود است./872/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات