۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۵۷۳۸۶
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

انکار معاد انسان را از یاد مرگ غافل می‌کند

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه زنده شدن مردگان در قیامت راحت‌تر از خلقت آنان است، گفت: انکار معاد انسان را از یاد مرگ غافل می‌کند.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس خارج که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: در شگفتم از کسی که از یاد مرگ غافل است در حالی که پیوسته مرگ و از دست دادن عزیزان و دوستان خود را مشاهده می‌کند.

وی افزود: این افراد تصور می‌کنند که مرگ مربوط به دیگران می‌شود و هرگز این امر گریبان  آنان را نخواهد گرفت از این رو خود را در معرض خطر مرگ نمی‌بینند بلکه خویش را جاودانه می‌پندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با استناد به کلام امیر که فرمودند: بی توجهی برخی از انسان‌ها به مرگ زمانی که آن را به چشم مشاهده می‌کنند بسیار تامل انگیز است، اظهار داشت: این افراد آفرینش را می‌بینند و مشاهده می‌کنند که خداوند مخلوقات را اعم از نباتات، حیوانات و انسان‌ها را چگونه خلق می‌کند و به آنها قدرت رشد و حیات می‌بخشد و می‌بینند که خلقت عالم هستی ظهوری است اما چگونه نشئه قیامت را فراموش می‌کنند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با  اشاره به حیات اخروی انسان، اظهار داشت: کسی که از عدم به وجود آمده باشد خلقت مجددش بسیار راحت‌تر از خلقت اولیه او خواهد بود زیرا آفرینش اول از هیچ به هستی بوده در حالی که نه در گذشته بوه و نه الگویی برای خلقت داشته است که بر اساس آن خلق شود بنابراین حیات بخشی برای دفعه دوم بسیار راحت‌تر از خلقت مرحله نخست خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به کلام امیرمومنان(ع) که می‌فرمایند: من در شگفتم از کسی که دنیا را که نهایتش نابودی است آباد و عمران می‌کند در حالی که بیش از اندک زمانی عمر نمی‌کند و از قیامت غافل است، خاطرنشان کرد: چگونه انسان به آباد کردن دنیا که پایدار نیست اصرار می‌ورزد و از آبادانی آخرت که ماندگار و جاویدان است غفلت دارد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات