۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۵۷۴۶۶
با تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف؛

ششمین جشنواره هنر آسمانی به کار خود پایان داد+اسامی برگزیدگان

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هنرهای آسمانی با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.
ششمین جشنواره هنرهای آسمانی ششمین جشنواره هنرهای آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین جشنواره هنر آسمانی با معرفی برگزیدگان در دو بخش داخلی و بین الملل به کار خود پایان داد.

برپایه این گزارش در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام غلامرضایی قائم مقام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره در 16 موضوع و 11 قالب برگزار شد.

وی افزود: 4347 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 2492 اثر مربوط به طلاب ایرانی و 1856اثر نیز متعلق به طلاب غیر ایرانی بود.

در ادامه حجت الاسلام مرادی مدیرکل امور فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه به بیان فعالیت های بخش بین الملل این جشنواره پرداخت و گفت: برای اولین بار طلاب غیر ایرانی در این جشنواره شرکت می کنند و به همین منظور نیز فراخوان جشنواره هنر آسمانی به زبان های مختلف ترجمه و به کشورهای گوناگون ارسال شد.

وی ادامه داد: این جشنواره میدان های جدیدی برای تبلیغ ایجاد می کند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در بخش دیگر این همایش حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه به بیان اهمیت هنر پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر هنر را به معنای انتقال جذاب و لطیف پیام به مخاطب در نظر بگیریم، قرآن در اوج هنر است و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز از شاهکارهای هنری محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: هنر دینی در خدمت اعتلای معنویت و انتقال معارف عمیق دین به مخاطبان است و باید از ظرفیت این ابزار در جهت انقال پیام و معارف دین استفاده کرد.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نیز به عنوان سخنران ویژه این مراسم بر توجه حوزه به مقوله هنر تأکید کرد و گفت: هیچ اندیشه، جریان فکری و فرهنگی را در دنیا نمی توان مشاهده کرد که بدون اتکا بر هنر بتواند نشر یافته و به اوج برسد و ادیان الهی نیز همین گونه اند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید در تولید فکر و اندیشه هنر و همچنین راهبری هنر و پرداختن به حوزه های هنری که با شؤون حوزوی سازگار است ورود جدی داشته باشد.

برگزیدگان ششمین جشنواره هنر آسمانی

در بخش دیگری از این مراسم، طلاب حائز رتبه های اول و دوم بخش های گوناگون مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش طلاب ایرانی در رشته فیلم کوتاه و بلند، هیچ اثری حائز رتبه اول نشد و امیرعباس مرندی رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

در ررشته مستند سیدجواد روستایی و محمدرضا دهستانی به ترتیب اول و دوم شدند و در رشته داستان کوتاه محمد علی رکنی مقام اول را به دست آورد و زهرا حسینی همدان حائز رتبه دوم شد.

در رشته فیلم نامه و بازی نامه هیچ اثری حائز رتبه اول نشد و علی راضی زاده رتبه دوم را به خود اختصاص داد و در رشته موشن گرافی هیچ کدام از آثار قابلیت برگزیده شدن به عنوان اثر برتر را نداشتند.

در رشته خاطره، روایت و رمان نیز هیچ کدام از آثار صاحب رتبه نشدند و در رشته شعر کلاسیک زهرا بشری موحد رتبه اول و سعید مبشر رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رشته شعر کودک طیبه رضوانی مقام اول را کسب کرد و سعید عسکری حائز رتبه دوم شد و در رشته شعر سپید حمیدرضا فاضلی و مبینا مقدسی به ترتیب اول و دوم شدند.

در رشته نثر ادبی فهیمه معصوم اول و حسن اسدی دوم شد و در رشته پژوهش و مقاله هنر  و هم چنین رشته نرم افزار هیچ کدام از آثار حائز رتبه نشدند.

در رشته نقاشی فاطمه سادات رضا توفیق و اسماعیل علیمردانی به ترتیب اول و دوم شدند و در رشته تصویرسازی اکرم السادات میرتوانا و سیدحسین ذاکری زاده حائز رتبه های اول و دوم شدند.

در رشته گرافیک محسن هاشم زاده رتبه اول را به خود اختصاص داد و محمد صادق پور نیز حائز رتبه دوم شد.

در رشته عکس نیز سید جواد میرحسینی و میلاد محمدی رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

برگزیدگان بخش طلاب غیرایرانی

در بخش طلاب غیر ایرانی و در رشته فیلم کوتاه و بلند ذوالفقار علی از پاکستان و حمزه از نیجریه اول و دوم شدند و در رشته فیلم نامه و نمایشنامه زکی آل دعیل از عربستان و سیده زهرا اخلاقی از افغانستان رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در رشته مستند، ادگاردو اسعد از آرژانتین حائز رتبه اول شد و شمس العارف از اندونزی نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داد و در رشته موشن گرافی هیچ کدام از آثار حائز رتبه نشدند.

در رشته داستان کوتاه ساجده عبدالخانی از عراق و اظهر مهدی کمیلی از پاکستان اول و دوم شدند و در رشته شعر کلاسیک احمد مطهر از اندونزی و زینب کامیل از روسیه رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در رشته های شعر و داستان و رمان و همچنین شعر کودک و شعر سپید هیچ کدام از آثار حائز رتبه نشدند.

همچنین در رشته نثر ادبی سمیه غبیشاوی از ایتالیا و فاطمه یلماز از بلژیک رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند و در رشته نرم افزار زهرا فاضلی از افغانستان و کاظم علی محمد از هندوستان صاحب رتبه های اول و دوم شدند.

در رشته پژوهش و مقاله هنر هیچ اثری حائز رتبه اول نشد و کنیز فاطمه فاضلی از پاکستان در این رشته رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

در رشته خوشنویسی رتبه اول به هیچ اثری تعلق نگرفت و ابراهیم حسن از کومور صاحب رتبه دوم شد و در رشته نقاشی مفیده بونگالن از فیلیپین رتبه اول را به دست آورد و آفرین زهرا حیدری از افغانستان حائز رتبه دوم شد.

در رشته طراحی فاطمه معصوم آیلین از ترکیه و در رشته گرافیک محمد ایلیا طوسی از هندوستان و در رشته عکس نیز میکائیل از روسیه رتبه های دوم را به خود اختصاص دادند و هیچ کدام از آثار در این سه رشته حائز رتبه اول نشدند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات