۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۵۷۵۳۷

مهریه نشانه محبت به زن است نه ابزاری برای تحت فشار قرار دادن مرد

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: در اسلام مهریه نشانه محبت مرد به زن است و زن با بخشش مهریه از ثواب هزار شهید بهره مند می شود.
مهریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مظفری، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اطاعت از همسر برای زن مانند نمازهای یومیه واجب است، گفت: امام باقر(ع) در یک روایت نورانی می فرمایند« روز عید قربان رسول خدا(ص) از خانه به بیرون مدینه رفتند و با برخورد به بانوانی( که گویا از شوهر خود نافرمانی کرده بودند) به آنان فرمودند: ای گروه بانوان صدقه بدهید و از شوهرانتان اطاعت کنید، به درستی که بیشتر شما در آتش هستید و آنان با شنیدن این سخن پیامبر(ص) گریستند و سپس خانمی از آنان برخاست و گفت: ای رسول خدا ما در آتش با گروه کافرانیم به خدا سوگند که ما کافرنیستیم تا از دوزخیان باشیم و رسول خدا(ص) گفتند: شما به حق شوهرانتان کافرید».

استاد جامعه الزهرا(س) افزود: اطاعت از شوهر به این حد اهمیت دارد که بهشت و یا جهنمی بودن زن را در همین دنیا مشخص می کند و دلیل اهمیت اطاعت از شوهر در همه امور به این علت است که  اطاعت زن از شوهر موجب استحکام نهاد خانواده شده و در اسلام بنایی مقدس تر از خانواده نیست.

وی با اشاره به اینکه حتی زن در برابر شوهر بداخلاق نیز باید صبوری پیشه کند، گفت: رسول خدا(ص) می فرمایند زنی که بر بداخلاقی شوهر خود صبور باشد در قیامت با حضرت زهرا(س) محشور می شود و خداوند عذاب قبر را از آن زن بر می دارد.

مظفری تصریح کرد: همچنین زنی که مهرش را به همسرش ببخشد خداوند ثواب هزار شهید را به او هدیه می کند و تمامی این فضیلت ها همانطور که تأکید شد به دلیل اهمیت جایگاه خانواده در اسلام است؛ زیرا اسلام مهریه را نشانه محبت به زن نه ابزار تحت فشار قرار دادن  مرد و نه پشتوانه خانواده قرار داده بلکه محبت و ایثار در اسلام پشتوانه خانواده هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به کیفر همسرآزاری در اسلام یادآور شد: رسول خدا(ص) می فرمایند زنی که همسر خود را آزار دهد تا او  را راضی نکرده هیچ یک از نمازهایش قبول نیست و حتی  اگر در تمام طول عمر خود روزه گرفته و نماز بخواند و اموالش را در راه خدا صدقه بدهد، تا شوهرش از او راضی نشود هیچ یک از اعمال او پذیرفته نیست و در روز قیامت به عنوان نخستین فرد وارد عذاب آتش می شود./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات