۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۵۷۶۸۰

آغاز ثبت نام كتابفروشي ها در طرح «عيدانه كتاب»

ثبت نام کتابفروشی ها در طرح «عیدانه کتاب» از ۱۶ اسفند ماه آغاز می شود.
کتاب در طرح نوروزی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومي مؤسسه خانه كتاب، كتابفروشي هاي سراسر كشور مي توانند از ۱۶ اسفند ماه با مراجعه به سايت www.ketabnet.ir  نسبت به ثبت نام در عيدانه كتاب اقدام كنند.

در  طرح «عيدانه كتاب» سقف مجاز خريد براي هر خريدار حداكثر ۱,۰۰۰,۰۰۰ ريال است و خريدار مي‌تواند در چند نوبت و از چند كتاب‌فروشي، كتاب‌هاي عمومي و كودك و نوجوان  را با ۲۰ درصد تخفيف از كتاب‌فروشي‌هاي عضو طرح خريداري كند.

طرح «عيدانه كتاب» با شعار «عيدي، كتاب هديه دهيم» هشتمين گام در راستاي توجه به اعطاي يارانه كتاب از طريق كتاب‌فروشي‌هاست.

كتابفروشي ها براي مشاركت در اين طرح بايد پروانه كسب با تاريخ معتبر و مورد تاييد مراجع ذيصلاح  داشته باشند. در صورت تازه تأسيس بودن، كتابفروشي مي تواند يك دوره با نامه تأييد از اتحاديه ناشران و كتابفروشان مبني بر اقدام براي دريافت پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام كند. همچنين، داشتن رايانه و دسترسي به اينترنت براي مشاركت در اين طرح الزامي است و كتابفروشي ها بايد تا پايان طرح عيدانه كتاب پوستر طرح را در ورودي و محل قابل رويت فضاي كتابفروشي  نصب كنند.

همچنين اطلاعات صاحب امتياز در پروانه كسب با اطلاعات شخص متقاضي شركت در طرح (بجز در موارد واگذاري قانوني)  نبايد مغايرت داشته باشد.

كتابفروش بايد اطلاعات واقعي خريدار اعم از نام، نام خانوادگي، شماره ملي و تلفن همراه و  مشخصات كتاب‌هاي فروخته شده را همزمان با فروش در پنل كتابفروشي ثبت كند و نبايد بيش از ۲ نسخه از يك عنوان كتاب براي هر خريدار را به فروش برساند.

همچنين، ثبت اطلاعات واقعي كتاب هاي فروخته شده در فاكتور فروش، تطبيق تعداد كتاب هاي فروخته شده با تعداد درج شده در فاكتور،  نداشتن تفاوت غيرمتعارف  قيمت كتاب با قيمت درج شده در فاكتور از ديگر شرايط ثبت خريد در طرح عيدانه كتاب است.

مواردي مانند واگذاري كتابفروشي به غير، ارائه اطلاعات نادرست در اسناد ثبت نام كتابفروشي، ثبت كتاب خارج از زمان خريد، عدم ارائه تخفيف طرح به مشتري، جعلي بودن مشخصات خريدار، فروش كتاب هاي غير مشمول در طرح و ثبت عناوين ديگر در فاكتور خريدار، فروش كتب آموزشي، كمك آموزشي، ناياب، افست، فاقد شماره شابك و كتاب‌هايي كه در سايت خانه كتاب موجود نباشند، تخلف محسوب مي‌شود./۸۱۶/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات