۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۵۷۸۴۳

مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین طلبه می‌پذیرد

جذبی گفت: حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) با دوره آموزشی هفت ساله با شرط سنی ۱۵ تا ۱۷ سال و بامعدل بالای ۱۸ از دوره تحصیلی سیکل طلبه می‌پذیرد.
پذیرش

ربابه سادات جذبی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نام نویسی حوزه‌های علمیه، گفت: ثبت نام طلاب از سوم بهمن آغاز شده و در حال حاضر تا ماه فروردین سال آینده تمدید شده است.

وی افزود: حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) با دوره آموزشی هفت ساله با شرط سنی 15 تا 17 سال و بامعدل بالای 18 از دوره تحصیلی سیکل طلبه می‌پذیرد.

جذبی با بیان اینکه دوره آموزشی حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) سطح دو حوزه و معادل با لیسانس است، ابراز کرد: طلابی که با مدرک سیکل وارد حوزه می‌شوند یک سال از دیگر محصلین جلوتر هستند لازم به ذکر است تعلیم و تربیت در سنین پایین‌تر تاثیرات بیشتری دارد و افراد در سنین کمتر مستعدتر به امر یادگیری هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) با تاکید بر اینکه سطح علمی و آموزشی در حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) بسیار بالا است، اظهار داشت: این تصور اشتباهی است که برخی تصور می‌کنند دانش آموختگان حوزوی در نهایت خانم جلسه‌ای می‌شود در حالی شان علمی و عملی حوزه بسیار بالاتر از این حرف‌ها است.

وی ادامه داد: فردی که در حوزه تحصیل می‌کند در مرحله اول می‌تواند با عمل و رفتارش بهترین مبلغ دین در خانواده، فامیل و آشنایان خود باشد همچنین می‌تواند در سمت یک محقق به پژوهش و کارهای علمی بپردازد یا می‌تواند یک مدرس خوب باشد، اگر طلاب خواهر هیچ کاری بعد از حوزه انجام ندهند همین که با دین آشنا شدند می‌توانند این آشنایی را به اطرافیان خود انتقال دهند.

جذبی با اشاره به فضای شاد و آرامش بخش حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س)، عنوان کرد: برنامه‌های جانبی و فضا در حوزه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) به گونه‌ای در نظر گرفته شده که طلاب عزیز در کنار علم آموزی احساس خوبی نسبت به حوزه داشته باشند و در یک فضای شاد و آرامش‌بخش درس بخوانند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) درباره فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی حوزه گفت: درس‌های حوزه از جانب مرکز مدیریت برنامه‌ریزی شده و بر اساس یک برنامه مدون و مشخص است، بیشتر درس‌های حوزه بر پایه صرف و نحو، عربی، احکام، سیره اهل‌بیت(ع)، زبان، ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافیا است.

وی ادامه داد: از جمله دروسی که ما برای طلاب عزیز مقرر کردیم درس ریاضی است درس ریاضی در رشد فکری، تقویت حافظه و دقت افراد تاثیرگذار بوده و حفظ قرآن از دیگر برنامه‌های فرهنگی حوزه به شمار می‌رود که به طلاب ارائه می‌شود، از جمله کارهای فرهنگی مسابقات مختلفی است که در ایام خاص مثل ایام غدیر و ایام فاطمیه برای طلاب برگزار می‌شود، در مناسبت‌های ملی و مذهبی ویژه برنامه‌هایی برای طلاب در نظر گرفته شده که مهمترین و برجسته‌ترین آنها جشن روز عید غدیر است.

جذبی اضافه کرد: در ایام تابستان کلاس‌های هنری مانند کلاس خط، خیاطی و سایر موارد را با درخواست طلاب برگزار می‎‌کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) استقبال داوطلبان شرکت کننده در این حوزه‌ علمیه را بسیار خوب دانست و گفت: تعلیم و تربیت باید از دوران کودکی آغاز شود چرا که در آن دوران انسان هر چه را که می‌آموزد از عمق جان می‌پذیرد بنابراین آموزش‌های دینی اگر از سنین پایین آغاز شود به طور قطع تاثیرگذاری آن بیشتر و عمیق‌تر خواهد بود./813/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضوانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
سلام عباداتتون قبول حق . ببخشید من امسال دیپلم می گیرم . می خواستم بدونم هنوز امتحانات ترم آخر رو ندادم و دیپلم نگرفتم . می تونم ثبت نام کنم ؟ شرط معدل دیپلم چنده؟
0
0
گمنام
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
.. انتقاد
0
0