۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۵۷۹۹۲
فتاح خبر داد؛

کاهش ۱۵ درصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد در دو سال اخیر

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از کاهش ۱۵ درصدی افراد زیر پوشش کمیته امداد در دو سال اخیر خبر داد و گفت:ا قدامات۲ سال اخیر در راستای اشتغالزایی و خودکفایی افراد تحت پوشش سبب شده تا تعداد افراد زیر پوشش ما ۱۵ درصد کاهش یابد.
پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز فتاح در جشن توانمندسازی 1300 خانوار کمیته امداد قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حمایت مجلس از فعالیت های این نهاد حمایتی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال جاری در زمینه بودجه کمک فراوانی به کمیته امداد انجام داد بگونه ای که تخصیص بودجه 4 هزار میلیاردی سبب شد تا پرداخت ها به خانواده های زیر پوشش سه برابر شود.

وی افزود: در بودجه سال 97 و در قالب تبصره 14 بودجه کمیته امداد از 4 هزار میلیارد تومان به 7 هزار میلیارد تومان افزایش پیداکرده که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: جذب کمک های مردمی در سال جاری نسبت به سال 95، رشد 30 درصدی داشته است و به 2 هزار میلیارد رسیده است که در مجموع 6 هزار میلیارد تومان به جامعه هدف خود، پرداختی داشته ایم.

وی رشد کمک های مردمی به این نهاد را نشانه اعتماد آن ها دانست و خاطرنشان کرد: افزایش 30 درصدی میزان کمک های مردمی نشان می دهد که اعتماد مردم به کمیته امداد بیشتر از قبل شده است و این به آن معناست که ما هرچه شفاف تر و صحیح تر عمل کنیم، مردم اعتماد بیشتری به ما می کنند.

فتاح اضافه کرد: مردم قم در بحث کمک به کمیته امداد در کشور الگو هستند و موضوعاتی مانند مددکاری اسلامی، استفاده از ظرفیت طلاب، راه اندازی اداره خواهران و توجه به خانه سازی سبب شده تا قم به الگویی برای کل کشور تبدیل شود.

وی تأکید کرد: اقداماتی که در 2 سال اخیر در راستای اشتغالزایی و خودکفایی افراد زیر پوشش انجام شده است سبب شده تا تعداد افراد زیر پوشش ما 15 درصد کاهش یابد بطوریکه در دو سال قبل یک میلیون و 740 هزار خانواده زیر پوشش این نهاد حمایتی بوده اند که این میزان با کاهش 230هزار خانواری به یک میلیون و 510 هزار خانوار رسیده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر رونق اقتصادی در کشور افزایش یابد، مراجعات به کمیته امداد کمتر خواهد شد و همچنین باید توجه داشت که ریشه عواملی مانند اعتیاد، بیکاری، حاشیه نشینی و طلاق که از عوامل مراجعه به این نهاد محسوب می شوند، خارج از کمیته امداد است و اگر این موضوعات مدیریت شوند، میزان مراجعات کمتر خواهد شد.

فتاح در پایان خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های بسیار خوبی که در این نهاد انجام شده است، راه اندازی صندوق قرض الحسنه و اعطای تسهیلات است بگونه ای که در سال جاری بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده ایم که این میزان در سال آینده به  هزار و پانصد میلیارد خواهد رسید./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات