۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۵۷۹۹۹

کارآفرینی و توانمند سازی مددجویان در رأس برنامه های کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، کارآفرینی و توانمند سازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد را از مهم‌ترین اهداف این اداره کل برشمرد.
میرشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار در جشن توانمندسازی 1300 خانوار کمیته امداد قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به فعالیت های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد: بیش از 20هزار خانواده در قم زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد، بیش از 15 هزار نفر به صورت مستمر از کمک های این نهاد حمایتی استفاده می کنند.

وی افزود: همچنین 5 هزار خانواده به‌صورت چند خدمتی یا تک خدمتی از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند و نیز بیش از 14 هزار زن سرپرست خانوار در قم وجود دارد که بیش از 3 هزار و 400 نفر از آن ها به سبب طلاق مجبور به سرپرستی خانواده شده اند.

مدیرکل کمیته امداد قم تصریح کرد: یکی از اهداف کلان ما کارآفرینی و توانمندسازی خانواده های زیر پوشش بوده است که همین موضوع سبب شده تا درآمدهای مددجویان کمیته امداد در قم افزایش قابل‌توجهی داشته باشد و امروز نیز جشن توانمند سازی 1300 خانواده کارآفرین زیر پوشش این نهاد حمایتی برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی از اهداف این نهاد حمایتی در استان قم خاطرنشان کرد: افزایش دانش و آگاهی، گسترش مهارت‌های زندگی، کسب‌وکار و بهبود وضعیت درمانی خانوارها از اهداف کلان این نهاد حمایتی محسوب می شود.

میرشکار اضافه کرد: در همین راستا نیز ساخت و تهیه مسکن، افزایش روحیه اعتمادبه‌نفس، حمایت از فرزندان محصل خانواده‌ها،حمایت‌های جانبی در بحث ازدواج، حمایت‌های قضایی و حقوقی از جمله خدماتی است که از سوی اداره کل کمیته امداد قم به مددجویان ارائه می شود.

وی تأکید کرد: در 11 ماه  نخست سال جاری، کمیته امداد 116 واحد مسکن خریداری و در اختیار مددجویان قرارداده است و همچنین 690 نفر از دختران زیر پوشش کمیته امداد در سال 96 کمک‌ها و تسهیلاتی درزمینه ازدواج دریافت کرده اند و وام قرض الحسنه نیز به  4 هزار  نفر از مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد قم ابراز کرد: برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی یکی از برنامه هایی است که از سوی این اداره کل اجرا می شود که در سال جاری بیش از دو هزار نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد در برنامه‌های آموزش مهارت‌های زندگی شرکت کرده اند و همچنین امسال 1500 نفر از مددجویان به‌صورت رایگان به مشهد مقدس و 800 نفر نیز به سفر به عتبات عالیات اعزام شده اند.

میرشکار در پایان خاطرنشان کرد: سرانه کمک های مردمی به کمیته امداد قم نسبت به کشور میزان بالاتری دارد بگونه ای که 33 میلیارد تومان در 11 ماه سال جاری توسط مردم قم به کمیته امداد کمک شده است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات