۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۵۸۰۸۸
دبیر کمیته شعر و نثر ادبی جشنواره هنرهای آسمانی:

آینده شعر و نثر حوزه روشن است/ اسامی برگزیدگان شعر و نثر

متقی نسبت به آینده شعر و نثر ادبی حوزوی ابراز امیدواری کرد و گفت: آینده شعر و نثر حوزه را روشن و مایه امید می دانم، بی تردید آینده شعرهای فاخر آیینی و نثر ادبی متعهد از آن حوزویان است.
تقی متقی

تقی متقی دبیر کمیته شعر و نثر ادبی جشنواره هنرهای آسمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه در مجموع، 735 قطعه شعر و 102 نثر ادبی به دبیرخانه جشنواره رسید، گفت: پس از غربالگری اولیه، 413 اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند و مشخصات آثار به محض وصول، ثبت رایانه ای شد و به هر اثر کدی تعلق گرفت و به ضمیمه فرم های داوری در اختیار داوران هر بخش قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این مرحله، آثار، به تفکیک در چهار دسته شعر کلاسیک، شعر نیمایی و سپید، شعر کودک و نثر ادبی از سوی 9 داور از استادان شعر و ادبیات مورد ارزیابی قرار گرفت.

متقی خاطرنشان کرد: کیفیت آثار در اکثر بخش ها خوب بود و رقابت در برخی بخش ها خیلی تنگاتنگ بود، به گونه ای که گاه با اختلاف یکی دو امتیاز اثری برگزیده اول، دوم یا سوم شد.

آینده شعر های فاخر آیینی و نثر ادبی متعهد از آن حوزویان است

دبیر کمیته شعر و نثر ادبی جشنواره هنرهای آسمانی نسبت به آینده شعر و نثر ادبی حوزوی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: آینده شعر و نثر حوزه را روشن و مایه امید می دانم، بی تردید آینده شعر های فاخر آیینی و نثر ادبی متعهد از آن حوزویان است و این چیز عجیبی نیست.

وی در پایان ابراز کرد: جا دارد در اینجا از تمامی مسؤولان محترم حوزه از جمله آیت الله اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه، مسؤولان دبیرخانه حجج اسلام سید نژاد و قربانی و همکاران شان در دبیرخانه که زحمت های زیادی را متحمل شدند، حامیان مادی و معنوی و مراکزی که جشنواره را حمایت کردند و نیز هیات محترم داوری، استادان ارجمند آقایان علیرضا قزوه، سید مهدی حسینی، مجتبی تونه ای، سید مهدی موسوی، مرتضی کاردر ، مجید ملامحمدی، سید علی حسینی، یحیی علوی فرد و سرکار خانم نیره قاسمی زادیان تشکر کنم و همچنین به همه اعضای محترم کمیته شعر جشنواره که مغز متفکر و هادی و حامی برنامه ها بودند، تقدیر به عمل آورم.

گفتنی است، اسامی برگزیدگان در ششمین جشنواره هنر آسمانی ویژه حوزه های علمیه، در رشته شعر و نثر ادبی بدین شرح است:

برگزیدگان اول شعر کلاسیک:

زهرا بشری موحد، سعید مبشر، سید محمد مهدی شفیعی، محمد مهدی خانمحمدی، عاطفه جوشقانیان، محمد کاوه و عباس همتی.

برگزیده دوم شعر کلاسیک:

ناصر دوستی.

برگزیده اول شعر کودک:

طیبه رضوانی.

برگزیدگان دوم شعر کودک:

سعید عسگری و سید علی حسینی ایمنی.

برگزیده اول شعر نیمایی و سپید:

حمید رضا فاضلی.

برگزیدگان دوم شعر نیمایی و سپید:

مبینا مقدسی و زهرا حسینی.

برگزیدگان سوم نثر ادبی:

فهیمه معصوم، زهره شریعتی و حسن اسدی.

/841/ت302/ب1

ارسال نظرات