۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۵۸۱۱۴
آیت الله طبرسی:

توان دفاعی کشور، خط قرمز نظام اسلامی است

آیت الله طبرسی با بیان این که پیشرفت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران به کسی ارتباط ندارد، گفت: توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد و این مسائل جزء خط قرمزهای نظام است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: شخصیت‌ زهرای اطهر(س)، در ابعاد سیاسی‌ و اجتماعی‌ و جهادی، شخصیت‌ ممتاز و برجسته‌ای‌ است؛ به‌ طوری‌ که‌ همه‌ زنان مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ و سیاسی‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی کوتاه‌ ایشان درس‌ بگیرند.

وی بر ضرورت بازشناسی سیره عملی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای جامعه امروز تأکید کرد و افزود: آفرینش و زندگی این بانوی نمونه جهان، این نکته را به اثبات رساند که مى ‏توان احساسات و انعطاف زنانه را با شعور و درایت حماسى پیوند زد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اگر چه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) کوتاه بود اما این دوران کوتاه از جهت جهاد، مبارزه، صبر، ولایت مداری و بصیرت بسیار پررنگ بود.

وی با بیان این که مقام معنوی حضرت زهرا(س) قابل گفتار نیست، خاطرنشان کرد: ایشان در ظاهر یک زن بود، اما به معنای واقعی یک حقیقت عظیم و نور درخشان الهی بود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ابعاد وجودی حضرت فاطمه زهرا(س) برای جامعه امروز قابل درک نیست، تصریح کرد: جامعه امروز برای رسیدن به سعادت و رستگاری نیازمند بهره گیری از سیره نورانی آن حضرت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نگاه جاهلیت عرب به زن در صدر اسلام نگاهی سرشار از جهل و نادانی بود، خاطرنشان کرد: اما خداوند متعال با خلقت حضرت فاطمه(س) به تحقیر زن پایان داد.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که اسلام به زن کرامت و ارزش بالایی بخشید، خاطرنشان کرد: امروز زن در دنیای غرب در اسارت کامل قرار دارد و آزادی وجود ندارد.

امام جمعه ساری با بیان این که زن در دنیای غرب به ابزاری برای تجارت تبدیل شده است، تصریح کرد: غرب جایگاه زن را در پایین ترین حد ممکن تنزل داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به برخی حرکت های خزنده در کشور برای ترویج بی حجابی و بی عفتی در کشور، گفت: متأسفانه برخی ها در کشور با توطئه های دشمنان علیه عفاف و حجاب هم نوا شده اند.

وی با بیان این که دشمن به دنبال سست کردن بنیان خانواده ها در جامعه ایرانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: خانواده ها هوشیار باشند تا فریب توطئه های رنگین دشمنان و بدخواهان دین را نخورند.

آیت الله طبرسی با بیان این که تمدن غربی عواقب سنگینی را به کشورمان تحمیل کرده است، تصریح کرد: امروز بسیاری از مشکلات و بحران های فرهنگی و اجتماعی کشورمان نظیر طلاق و بدحجابی خروجی همین تمدن منحرف غرب است.

امام جمعه ساری با بیان این که غرب به دنبال تحمیل کردن فرهنگ و تمدن کثیف و منحرف خود به کشورمان است، خاطرنشان کرد: امروز باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود تمدن نوین اسلامی را در جهان نشر دهیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که برخی‌ها حجاب را امری اختیاری می دانند و می‌گویند هر طور می‌خواهیم می‌توانیم لباس بپوشیم، افزود: نماز و روزه هم اجباری نیست، اما خداوند انسان را مکلف کرد که به دستورات او عمل کند، حجاب از ضروریات است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر وزیر خارجه فرانسه به کشورمان اشاره کرد و با بیان این که این آقا دلال ترامپ بود که به کشورمان آمد، افزود: فرانسه در دوران جنگ تحمیلی پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار صدام جنایت کار قرار داد.

وی با بیان این که پیشرفت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران به کسی ارتباط ندارد، خاطرنشان کرد: توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی جنبه دفاعی و بازدارندگی دارد و این  مسائل جزء خط قرمزهای نظام است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که در این دنیایی که پرآشوب عقل حکم می کند که توان نظامی و دفاعی خود را هر روز افزایش دهیم، تصریح کرد: اگر اروپایی ها خیلی دل سوز شده اند به وحشیگری و کودک‌کشی در یمن پایان دهند.

آیت الله طبرسی با بیان این دوران زورگویی به ایران چهار دهه است که به پایان رسیده است، افزود: مسؤولان ما به اندازه بند انگشت از خواسته‌های خود درباره مسائل امنیتی کشور عقب‌نشینی نمی‌کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات