۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۸۱۸۵
الوفاق اسلامی بحرین:

درخواست دادستانی عمومی علیه شیخ علی سلمان مشابه پیام داعش است

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی خاطرنشان ساخت که درخواست دادستانی علیه دبیرکل الوفاق عمومی مشابه پیام داعش است.
شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در واکنش به ادامه محاکمه حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق پیامی صادر کرد و نوشت: تحولات محاکمه شیخ علی سلمان اوج رسوایی دادگاه و اتهامات بی پایه و اساس و فقدان  عدالت را به نمایش گذاشت. 

این جمعیت افزود: جلسه اخیر دادگاه هیچ جای شکی درباره دستگاه قضایی باقی نماند و ثابت کرد که از کمترین زمینه های عدالت به دور است و به همه ارزش ها و عرف های قانونی تجاوز می کند. درخواست دادستانی عمومی مشابه بیان صادر شده از داعش بود به گونه ای که حاوی تکفیری و فقدان آگاهی است.

در ادامه این پیام با اشاره به اینکه محاکمه شیخ علی سلمان هیچ ارتباطی به دستگاه قضایی ندارد و در چارچوب نزاع میان بحرین و قطر صورت می گیرد، تصریح کرد: بر اساس دلایل قطعی ثابت شده که مکالمه ای که بر اساس آن شیخ علی سلمان محاکمه می شود، تقطیع شده و شهادت شاهدان نیز متناقض است. همه تحولات نشان می دهند که دادگاه و دادستانی عمومی نقش غیرمشروع و مغایر همه مبانی عمل دستگاه قضایی را مرتکب می شوند.

الوفاق اسلامی از جلوگیری دادگاه از گفت وگوی وکیلان مدافع با شاهد سری و همچنین در اختیار قرار گرفتن فایل صوتی اصلی گفت وگوی شیخ علی سلمان خبر داد و اظهار داشت: دبیرکل الوفاق در حالی به دلیل طرح آمریکا، عربستان و قطر برای پایان بحران در بحرین محاکمه می شود که حمد بن عیسی پادشاه بحرین و همچنین ولیعهد کشور نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

این جمعیت ادامه داد: همه گفت وگوهای تلفنی نیز با درخواست پادشاه بحرین و دیدارها با آگاهی وی به عنوان یک طرف از مذاکرات انجام می گرفت. هدف از این محاکمه، بحرانی کردن اوضاع داخلی بحرین و درگیر کردن این کشور در نزاع های اقلیمی میان کشورهای عربی با قطر است./980/ب901/د

ارسال نظرات