۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۸۱۹۶
امام جمعه موقت تهران:

آیات قرآن سندی برای تبیین مقام حضرت فاطمه است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید بر این مطلب که در مقام حضرت فاطمه(س)کسی نمی تواند تردید کند، گفت: آیات قرآن سندی برای تببین مقام حضرت فاطمه(س) است که از همه زنان برگزیده تاریخ در قرآن، برتر شناخته شده است.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوش نویسی پیرامون حضرت زهرا(س) که شامگاه جمعه 18 اسفند در هتل هما برگزار شد، به بررسی شخصیت اجتماعی و سیاسی و عبادی حضرت فاطمه(س) پرداخت.

وی با بیان اینکه از نگاه اهل سنت سوره انسان درباره دو شخصیت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) است، اظهار کرد: در این آیات خداوند به همه نعمت های بهشت اشاره کرده است که بهشتیان در اوج امنیت هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این مطلب که خداوند در سوره انسان به همه نعمت های بهشتی به صورت مفصل پرداخته است، بیان داشت: از طرفی در هر جای قرآن که همه نعمت های الهی شمرده می شود حور العین هم می آید اما در سوره انسان به احترام مقام حضرت زهرا(س) این واژه نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید بر این مطلب که در مقام حضرت فاطمه(س) کسی نمی تواند تردید کند، بیان داشت: آیات قرآن سندی برای تببین مقام حضرت فاطمه(س) است که از همه زنان برگزیده تاریخ درقرآن برتر شناخته شده است.

وی با بیان اینکه مفسران اهل سنت به این موضوع اشاره دارند که بنی امیه یک قرن مبالغه کردند تا نام حضرت علی(ع) را محو کنند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که رسالت پیامبر(ص) تبیین آیات قرآن است بنی امیه دستور داد که تفسیرهای قرآن سوخته شوند.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در ادامه این مراسم با بیان اینکه در حوزه دین همیشه متکی به نگاه هنری هستیم، عنوان کرد: به عنوان کسانی که صاحب این مکتب دینی و ملی هستیم باید دائما حرف‌های نو در جهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در دنیا هستند که اعتقادی به جایگاه معنایی و معنوی قرآن ندارند اما این کتاب الهی را به جهت وجه هنری که در خوشنویسی و تذهیب وجود دارد، چاپ می‌کنند، بیان داشت: چرا که حوزه خوشنویسی در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و بزرگ‌ترین هنرمندان این حوزه در ایران هستند که در نتیجه باعث تولید ارزشمندترین آثار در این خطه می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تمام آثار این نمایشگاه نیاز به تفسیر و تحلیل دارد، گفت: عده‌ای در دنیا طالب آثار  قرآنی ما هستند و از آن مانند گنجینه گران‌بها محافظت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره شخصیت زهرا (س) ابراز کرد: حضرت فاطمه (س) منشأ وحدت جهان اسلام است و ما می‌توانیم مقام او  را که مورد قبول همه گروه‌های اسلامی است به عنوان یک عقبه و پشتوانه جهان اسلام به نگاه وحدت‌آفرینی تبدیل کنیم.

صالحی، متولی مؤسسه فرهنگی میراث «یاسین» نیز با اشاره به تأسیس موزه تخصصی حضرت فاطمه زهرا(س) در مشهد، گفت: شخصیت حضرت زهرا(س،) در آثار هنرمندان مغفول مانده است، یکی از علل این امر این موضوع است که حضرت فاطمه(س) بدون بقعه هستند.

 وی ادامه داد: تمام تلاش خود را بر روی جمع‌آوری آثار گذاشته‌ایم  و سعی شده است، برای ماندگاری بهتر آثار از کاغذهای آهار مهره‌ای که عمر طولانی دارد استفاده شود.

گفتنی است، آیین گشایش این نمایشگاه با حضور جمعی از خوشنویسان جهان اسلام، با رونمایی از ۱۸۰ اثر داخلی و خارجی و تقویمی نفیس که حاوی القاب و فرمایشات حضرت فاطمه زهرا(س) بود، برگزار شد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات