۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۵۸۲۷۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اهانت به حجاب نتیجه حقوق شهروندی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برگزاری جشن ناهنجار اخیر از سوی شهرداری تهران که به بهانه ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، گفت: این جشن مبتذل و دیگر مسائلی که در حوزه حجاب می بینیم، نتیجه و دستپخت منشور حقوق شهروندی است که شاهد آن هستیم.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه فرهنگی و تبلیغی با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان جایگاه و عظمت این بانوی ارزشمند جهان گفت: از ابتدای خلقت تا پایان انقراض عالم، بانویی به عظمت زهرای مرضیه(س) یافت نمی شود.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برگزاری جشن ناهنجار اخیر از سوی شهرداری تهران که به بهانه ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، افزود: این جشن مبتذل و دیگر مسائلی که در حوزه حجاب می بینیم نتیجه و دستپخت منشور حقوق شهروندی است که شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: با وجود شخصیت بزرگ و با ارزشی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و این طهارت، پاکی و عفت، اما به بهانه جشن ولادت حضرت فاطمه(س) یک بساط زشت و مبتزلی را راه می اندازند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که چنین برنامه ها و مراسم هایی در شأن و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) نیست، افزود: به نام این بانوی ارزشمند جهان اسلام چنین برنامه های مبتزلی را در میان سکوت مسؤولان برگزار می کنند و این به طور حتم توهین بزرگی بود.

وی با بیان این که برای بعضی از این مدیران و مسؤولان کشور متأسفیم، گفت: باید دید که چرا به این سرنوشت مبتلا شدند و چرا دوگانگی در اداره امور فرهنگی و اجرایی کشور وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که رهنمودهای مقام معظم رهبری لازم الاجرا است و کسی حق ندارد آن را نادیده بگیرد، افزود: وقتی ایشان در یک مسأله ای صریح و شفاف سخن می گویند مسؤولان تنها باید در جهت رفع آن دغدغه ها حرکت کنند نه این که به گونه ای دیگر عمل کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع شعرا و مداحان کشور اشاره کرد و با بیان این که در یک نظام اسلامی نباید شاهد بی حرمتی به مقدسات و ارزش های دینی باشیم، خاطرنشان کرد: برای حکومتی که با نام اسلام آمده تکلیف ایجاد می کند و مسؤولان به ویژه دولت حق ندارد در برابر محرمات بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دشمن امروز تلاش می کند با بدحجابی و بی عفتی را در جامعه رواج دهد و با این هدف نیز عده ای فریب خورده را نیز با خود همراه می کند، بیان داشت: حرام، کوچک و بزرگ ندارد، اما متأسفانه برخی از عمامه به سرها نیز هم صدا با دشمنان می گویند نمی شود حجاب را اجباری کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در جامعه اسلامی که دین و قرآن محور همه امور و اصول است مسأله حجاب و عفاف امری عقلی و شرعی است، خاطرنشان کرد: این که می گویند حجاب باید اختیاری باشد سخن بسیار سخیفی است که معاندان دین و انقلاب بیان می کنند و برخی ها نیز در داخل با آنها هم صدا می شوند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که دین و ارزش های الهی تکلیف را در این خصوص کاملاً مشخص کرده است، افزود: خداوند متعال حتی در قرآن نیز بر ضرورت حفظ حجاب تأکید داشته است.

وی با تأکید بر این که همه انبیا، پیامبران و امامان معصوم(ع) بر رعایت حجاب تأکید داشتند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حرام، کوچک و بزرگ ندارد و شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده مانع رواج حرام الهی در جامعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که حکومت اسلامی باید از رواج محرمات جلوگیری کند، بیان داشت: امام خمینی(ره) در مقابل یک منکر واضحی که به وسیله پهلوی رایج شده بود مثل کوه، محکم ایستادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که حجاب دستور خدا است، گفت: برداشتن اجبار در مسأله حجاب چه معنایی دارد. پس میدان را باز بگذاریم هر کسی خواست حجاب داشته باشد، هرکسی خواست نداشته باشد، خدا می داند هرگز تصور نمی کردیم زنده بمانیم و این شرایط را ببینیم.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که اسلام، در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به نقطه انحراف برساند به وسیله حجاب بسته است، بیان داشت: حجاب بر خلاف تصور برخی ها که ادعا می کنند که محدودیتی برای زن است وسیله مصونیت و حفظ زن است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات