۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۵۸۵۰۲
با حضور حجت الاسلام محدثی برگزار شد؛

نخستین نشست سالانه باشگاه نویسندگان حوزوی رسا

نخستین نشست سالانه باشگاه نویسندگان حوزوی رسا با حضور حجت الاسلام محققی و حجت الاسلام محدثی در خبرگزاری رسا برگزار شد.
نشست سالانه باشگاه نویسندگان حوزوی رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست سالانه باشگاه نویسندگان حوزوی رسا یکشنبه شب با حضور حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و حجت الاسلام جواد محدثی کارشناس مذهبی و از نویسندگان مشهور حوزوی در سالن کنفرانس خبرگزاری رسا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محدثی در این نشست با اشاره به اینکه امروزه جنگ قلم ها به پا شده است، اظهار داشت: یکی از نیازهای همگانی این است که در این شرایط که قلم ها بایکدیگر رقابت می کنند، بر قوت دادن به قلم هایمان اهتمام بورزیم و مطالبی پرجاذبه، قوی، متین و مستدل ارائه دهیم تا اثرگذار باشیم.

وی افزود: اگر طلبه ای بتواند شعری بسراید و یا مطلبی بیافریند که موج آفرین بوده و در جامعه تحول ایجاد کند، می ارزد که حتی طلبگی را رها کرده و بر نویسندگی متمرکز شود.

حجت الاسلام محدثی با اشاره به اینکه نویسندگان باید موج آفرین و سنگر آفرین باشند، عنوان کرد: رسیدن به نقطه مطلوب نویسندگی نیازمند شرایطی است که یکی از آن ها فعالیت و مطالعه مستمر است.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: انسان می تواند یک تنه درخت را قطع کرده و کنده ای درست کند و بر آن بنشیند، همچنین می تواند با کمی صیقل کاری و به کاربردن هنرهای تزئینی از آن کنده یک مبل زیبا و همه پسند و گرانبها خلق کند؛ این مثال در مورد نویسندگی هم صدق می کند، یعنی نویسندگان باید بر کنده ذوق نویسندگی شان صیقل کاری کنند تا بتوانند مطلبی خلق کنند که در جامعه اثرگذار باشد.

همچنین علیرضا استادیان سردبیر خبرگزاری رسا در این جلسه با اشاره به اینکه امروزه حوزویان کم تر در مسائل به روز اجتماعی ورود می کنند، گفت: امیدواریم باشگاه نویسندگان رسا این خلأ را جبران کند.

وی با بیان اینکه جریان های متعددی درصدد تخریب چهره روحانیت هستند، ابراز کرد: بسیاری از رسانه ها سعی می کنند تا چهره حوزه و روحانیت را مخدوش کنند و این رسالت بر عهده نویسندگان حوزوی است که چهره ای عالمانه مبتنی بر اسلام ناب از حوزه به مردم نشان دهند.

استادیان خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر از صدا و سیما هم آن گونه که شایسته است فعالیتی در زمینه ارائه چهره عالمانه حوزه و روحانیت شاهد نیستیم.

در ادامه محمدحسین کشکولی معاون پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل و فعال رسانه ای به تبیین مسأله اهمیت تحلیل در آینده پژوهی رسانه ای پرداخت و با اشاره ه به اینکه امروزه در جنگ تمدنی قرار داریم، اظهار داشت: هنگامی که متون نظریه پردازان غربی را بررسی می کنیم در می یابیم که رسانه ها ابزار کارآمدی در عرصه جنگ تمدنی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند رسانه های غربی حدود 50 سال از رسانه های ما جلوتر هستند، ابراز داشت: اگر چه ما در این عرصه مقداری عقب هستیم، اما باید گفت سرعت پیشرفت رسانه ای در کشور ما بسیار بالا است و بی تردید با عنایات خداوند به رشد و شکوفایی خواهیم رسید.

کشکولی یادآور شد: برای پیشرفت در عرصه رسانه ای نیازمند آینده پژوهی هستیم.

گفتنی است، در این نشست صمیمی حجت الاسلام محدثی از سوی مدیرعامل خبرگزاری رسا تجلیل شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات