۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۵۸۵۸۳

چهارمین نشست مبلغان رسانه‌ای در قم برگزار شد

چهارمین نشست مبلغان رسانه‌ای به همراه پیش‌نشست نخستین اجلاسیه فضلا و روحانیان رسانه‌ای حوزه علمیه قم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
فعالان رسانه‌ا‌ی حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین نشست گروه‌های تبلیغی رسانه‌ای به همراه پیش‌نشست نخستین اجلاسیه فضلا و روحانیان رسانه ای حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی مشاور رسانه‌ای مدیر حوزه‌های علمیه و مدیر شبکه جهانی ولایت، حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و علیرضا پویا رییس دانشکده دین و رسانه صدا و سیما به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی در این مراسم با بیان این‌که رسانه، هویت‌های اجتماعی را تغییر میدهد و حوزه نیز باید به موقع و به روز با شناخت اقتضائات زمان حرکت کند، گفت: باید به فعالان تبلیغی رسانه‌ای حوزه تبریک گفت، زیرا طلاب این ظرفیت و زمانه را به خوبی درک کرده‌اند که باید در این عرصه پیش قدم باشند.

وی با بیان اینکه برخی هنوز به این عرصه باور ندارند و تصور می‌کنند که دین نمی‌تواند در رسانه نقش آفرین باشد و یا این عرصه را دین رسانه‌ای می‌نامند که کاملا اشتباه است، افزود: باید از ابزار نوین در عرصه تبلیغ دین به درستی بهره‌برداری شود.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: دشمنان ما سالیان سال از این ابزار استفاده می‌کنند و توانسته‌اند، در دنیا تأثیرگذار باشند و امروزه تحولات بسیاری در کشورها به وسیله همین رسانه‌های کوچک رقم می‌خورد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام روستاآزاد، با اشاره به اقتضائات رسانه‌ای در حوزه اطلاعات دینی و لزوم به دست آوردن مهارت‌هایی در این زمینه، گفت: طلاب هنرمند و رسانه‌ای و علاقه‌مندان به این حوزه، باید با دانش و فن وارد این عرصه شوند و این فرایند به شکلی تنظیم شود که بتواند از ابزار رسانه بهره گیرند.

وی افزود: نیازهای جامعه، اختلافات و بگومگوها و نیازهای خانواده و افراد امروزه جامعه ما را گرفتار کرده است که طلاب میتوانند با درک این مسایل، بر این عرصه محتوای قابل قبولی عرضه کنند.

رییس دانشکده دین و رسانه صدا و سیما دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: حوزه نه در عرض، بلکه در طول نهادهای دیگر است، این مسأله تفاوت جمهوری اسلامی با کشورهای غربی را مشخص می‌کند.

وی افزود: تشکیلات حوزه علمیه باید بر نهادهای دیگر اشراف داشته باشد؛ یعنی اگر نهاد اقتصاد داریم، حوزه باید به آن اشراف داشته باشد؛ مفهوم این سخن آن نیست که راهبردها و فعالیت های نهادهای دیگر از حوزه گرفته می شود، ولی با توجه به اینکه باید در مسایل علوم انسانی به راهبردهای هنجاری و پارادایم های خود متوسل شویم، تشکیلات حوزه چتر خود را بر نهادهای دیگر باز می کند.

این فعال رسانه دینی بیان کرد: اگر امروز رسانه را یک نهاد بدانیم، نهاد حوزه باید در دو بخش، یک نوع اشراف داشته باشد که یکی از آنها، ترویج دین است.

در ابتدای این مراسم نیز اباذر جعفری مدیر گروه اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که 4 سال است بحث تبلیغ نوین در دفتر تبلیغات، جنبه عملیاتی یافته است، گفت: در عرصه مجازی و رسانه‌ای و مکتوب هنری مبلغان فعال، شناسایی و جذب و حمایت شدند.

وی افزود: در بخش تبلیغ رسانه ای 362 مبلغ رسانه‌ای شناسایی و جذب شدند که دارای تحصیلات حوزوی و تخصص رسانه‌ای هستند که این افراد در قالب 75 گروه تبلیغی سامان دهی شدند./920/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات