۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۵۸۶۱۹

دولت سوئد محدودیت هایی بر مدارس اسلامی تحمیل می کند

درحالی که اخیرا مدارس اسلامی در سوئد با نفوذ و محبوبیت جدیدی روبرو شده اند، دولت سوئد با فرستادن بازرسانی به این مدارس، در ترویج سکولاریسم و ممنوعیت جداسازی جنسیتی مبادرت می کند.
تجمع سالانه عاشورای حسینی در استکهلم سوئد

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت سوئد قصد ممنوعیت جداسازی جنسیتی را در مدارس اسلامی دارد. درحالی که اخیرا بحث های ضداسلامی و ضدمسلمانی جدیدی در کشور سوئد راه اندازی شده، برخی اسلام ستیزان سکولار به جداسازی جنسیتی و ترویج اسلام در مدارس اسلامی این کشور اعتراض کرده اند.

گوستاو فریدولین، وزیر آموزش و پرورش سوئد در همین راستا روز یکشنبه در سخنانی گفت: بازرسانی برای تحمیل مقررات سکولار به مدارس اسلامی فرستاده می شوند و تحقیقات آن ها در رابطه با وضعیت مدارس تا پایان سال 2018 میلادی به اتمام خواهد رسید.

فریدولین پییش از این در مقاله ای در روزنامه آفتونبلادت، دین اسلام را متهم به داشتن نابرابری جنسیتی کرده و نوشته است که هیچ کس نباید مجبور به شرکت در اعمال مذهبی شود، حتی در مدارسی که از سوی بنیادهای مذهبی تاسیس شده اند. آموزش باید کاملا آزاد از نفوذ مذهبی باشد.

به عقیده کارشناسان این اقدامات ظاهرا در پی گسترش و محبوبیت مدارس اسلامی رایگان در این کشور می باشند.

فریدولین در عین حال با انجام مصاحبه ای مدعی شده که هدف دولت از ایجاد نظارت و بازرسی در مدارس اسلامی به هیچ وجه تعطیلی کامل این گونه مدارس اسلامی در این کشور نیست.

گفتنی است کشور سوئد بیش از 70 مدرسه مذهبی دارد که اکثریت آن را مدارس مسیحیان تشکیل می دهند، این کشور تنها 11 مدرسه اسلامی و تعداد انگشت شماری مدارس متعلق به یهودیان دارد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات