۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۸۸۸۹
نماینده حضرت آیت الله سیستانی:

فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی مسیر تاریخ در منطقه را تغییر داد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاکستان ضمن حضور در پنجمین همایش بین المللی نسیم کربلا گفت: فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی مسیر تاریخ در منطقه را تغییر داد.
حجت الاسلام محسن نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محسن نجفی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اسلام آباد پاکستان در گفت‎وگو با خبرنگاران بیان داشت: فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی در سال 2014 میلادی مسیر تاریخ در عراق و منطقه را تغییر داد.

وی افزود: دشمنان در زمانی که برای عراق نقشه‎های مختلف می‎کشیدند، توقع نداشتند که یک سید در نجف بتواند با فتوایی نقشه‎های آنان را به شکست بکشاند.

حجت الاسلام نجفی اظهار داشت: این فتوا موجب تغییر دیدگاه جهانیان در رابطه با نجف شد و حتی کسانی که در این شهر به تحصیل مشغول هستند نیز بیشتر از گذشته در جهان مورد احترام قرار می گیرند.

وی با اشاره به پنجمین همایش بین المللی نسیم کربلا که از سوی آستان مقدس حسینی و عباسی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار شد، گفت: اقشار و طوائف مختلف پاکستانی به ویژه اهل تسنن در همایش نسیم کربلا مشارکت فعالی داشتند. این همایش فرصت بسیار مناسبی برای دیدار با علما و شخصیت‎های مختلف است و ما نیز این فرصت گرانبها را غنیمت می‎شماریم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: بسیاری از کسانی که در این همایش مشارکت کردند، پرچم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را از نزدیک زیارت کردند و اعتقاد دارند که این زیارت و تبرک به منزله تشرف به بارگاه مطهر سید الشهدا (ع) و برادر بزرگوارش است.

گفتنی است که حدود 20 هزار تن از شیعیان و صدها تن از اهل تسنن پاکستان در برنامه‎های پنجمین همایش بین المللی فرهنگی نسیم کربلا مشارکت کردند تا به پرچم امام حسین(ع) تبرک جویند و این کار خود را همچون زیارت کربلا می دانند.

این همایش به مدت دو هفته از سوی آستان مقدس حسینی و عباسی و تعدادی از علما و اندیشمندان عراقی در شهرهای مختلف پاکستان برگزار شد./994/ب902/ف

ارسال نظرات