۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۵۸۹۱۱

ابراز نگرانی استاد حوزه از مهجوریت علم تفسیر نزد طلاب

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به این‌که طلاب از علم تفسیر کم‌تر استقبال می کنند، گفت: اساتید باید در طلاب نوعی نشاط ایجاد کنند تا به این عرصه جذب شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در نشست سالانه اساتید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که امشب در سالن همایش های امام خمینی(ره) این مرکز فقهی برگزار شد، با اشاره به اینکه دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) کارآمد است، گفت: این مرکزی که با همت مرجع فقید جهان اسلام مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تأسیس شده یک مرکز با برکت است و علومی در این حوزه تدریس می شود، کارآمدی بسیاری دارد.

استاد مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم ادامه داد: از تحقیقاتی که در این مرکز انجام می شود در می یابیم که طلاب این مجموعه آمادگی کامل دارند.

وی به ارائه گزارشی از مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرداخت و ابراز کرد: در این بخش ۷۵ دانش پژوه و ۳۰ استاد مشغول هستند که حداقل روزی ۴ ساعت درس تفسیر برقرار می کنند؛ همچنین۳۰ عنوان درس تفسیر در این بخش تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به آیه ۵۷ سوره یونس خاطرنشان کرد: بر اساس این آیه شریفه قرآن کتابی است که روح را شفا می دهد و این مهم مخصوص مؤمنان نیست، بلکه همه انسان ها را شامل می شود.

استاد مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم با اشاره به اینکه متأسفانه طلاب از علم تفسیر کم تر استقبال می کنند، افزود: قرائت، استماع و تدبر در قرآن در عین حالی که ثواب دارد، سرچشمه علوم نیز است، بنابراین اساتید باید در طلاب نوعی نشاط ایجاد کنند تا به این عرصه جذب شوند.

وی در پایان یادآور شد: قرآن کریم جامع همه علومی است که در حوزه می خوانیم و باید با تأسی به سیره علمای بزرگ به این مهم‌ توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشیم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات